اوپک

دو منبع آگاه گفتند، اوپک ممکن است با یا بدون حمایت روسیه این هفته بر سر کاهش بیشتر عرضه نفت به توافق برسد تا بلکه جلوی کاهش بیشتر قیمت نفت در نتیجه شیوع ویروس کرونا را بگیرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، این منابع گفتند، مسکو در برابر کاهش بیشتر تولید مقاومت و استدلال می کند که کاهش تولید توسط اوپک و متحدانش موسوم به گروه اوپک پلاس لزوما موجب احیای تقاضا برای نفت نخواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه گفت، قیمت های فعلی برای بودجه این کشور قابل قبول است و روسیه منابع کافی برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت اقتصاد جهانی را در اختیار دارد.

یکی از این منابع گفت: «عربستان می خواهد جلوی کاهش بیشتر قیمت ها را بگیرد اما روسیه هنوز موافق این اقدام نیست. بنابراین تنها راه ممکن برای اوپک این است که به تنهایی اقدام کند که این مسئله سیگنال خوبی به بازار ارسال نخواهد کرد.»

یک منبع دیگر گفت: «هیچ گزینه دیگری جز کاهش تولید وجود ندارد.»

وی افزود، سایر گزینه های پیش روی اوپک ممکن است تاخیر در تصمیم گیری است تا زمانی که افت بیشتر قیمت ها مسکو را مجاب به حمایت از کاهش تولید کند.

قیمت جهانی نفت و شاخص ها در بازارهای بورس جهان به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا شاهد افت شدیدی بوده و تاکنون ۸۲ هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده اند. همچنین تعداد قربانیان این ویروس در سراسر جهان از ۳ هزار نفر فراتر رفته است. به گفته منابع اگاه از جمله گزینه ها کاهش یک میلیون بشکه دیگر از تولید نفت اوپک است. این رقم بیشتر از کاهش ۶۰۰ هزار بشکه ای قبلی ای است که در هفته های اخیر پیشنهاد شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها