• ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
  • کد خبر: 38033
طلا

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری سیتی بر این باورند که تبعات ناشی از ویروس کرونا می تواند قیمت طلا در سال آینده را به ۱۷۰۰ دلار افزایش دهد.

به گزارش «کالاخبر»، تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری سیتی پیش بینی می کنند که اگر ویروس کرونا بر چرخه تولید و عرضه و درآمد شرکتهای آمریکایی تاثیر منفی شدیدی داشته باشد، قیمت طلا در سال آینده به بیش از ۱۷۰۰ دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش ویروس کرونا موجب شده تا سرمایه گذاران زیادی به بازار طلا روی بیاورند و این مساله موجب افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها شده است.

قیمت طلا بار دیگر در مبادلات روز چهارشنبه سطح مقاومتی حساس و روانی ۱۶۰۰ دلاری را شکست و به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۳ میلادی رسید.

استراتژیست های موسسه سیتی پیش بینی ۶ تا ۱۲ ماهه خود از قیمت جهانی طلا را به ۱۷۰۰ دلار افزایش داده و بر این باورند که قیمت طلا می تواند طی ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده حتی به ۲۰۰۰ دلار نیز برسد.

پس از انتشار آمارهای مایوس کننده درباره درآمد شرکت اپل آمریکا و افت شاخص سهام، قیمت طلا بار دیگر از روز سه شنبه روند صعودی خود را آغاز کرده است.با این حال، افزایش شاخص سهام در بازارهای جهانی در روز چهارشنبه نتوانست مانعی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا باشد.

کمیسیون ملی بهداشت چین گزارش داده است که ۱۷۴۹ نفر تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا است که این پایین ترین رقم از ۲۹ ژانویه بوده است.

قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۶ درصد رشد داشته است. ریسک های جهانی از جمله تنش ها بین ایران و آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی و گسترش ویروس کرونا سرمایه گذاران زیادی را به بازار طلا جذب کرده است.

تیم تحقیقاتی موسسه سیتی افزود: با توجه به کاهش احتمالی نرخ بهره آمریکا در سال ۲۰۲۰ و افزایش ریسک های جهانی، طلا به طور مستقیم از این شرایط سود خواهد برد. گرچه نرخ بهره منفی اوراق قرضه می تواند به نفع بازارهای سهام باشد ولی ریسک موجود در بازار و ویروس کرونا می تواند تقاضای سرمایه گذاری برای طلا را به شدت افزایش دهد.

Nitesh Shah مدیر ارشد صندوق سرمایه گذاری Wisdom Tree در این باره گفت: طلا نزدیک به بالاترین سطح خود در ۷ سال اخیر مبادله می شود که این مساله به خاطر نگرانی سرمایه گذاران درباره ویروس کرونا است. تثبیت بالاتر از سطح روانی ۱۶۰۰ دلاری برای ادامه روند صعودی طلا ضروری و لازم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها