rey.jpg

معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: این شهرستان از نظر تولید گندم در سطح استان تهران رتبه اول و در تولید جو رتبه دوم را دارد .

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» مهدی مجیدی در نشست کمیته برداشت غلات و کلزای شهرستان ری با اشاره به اهمیت شهرستان ری در تولید محصولات زراعی به ویژه غلات و لزوم افزایش زمان کار سیلوها و مراکز خرید گندم در فصل برداشت، اظهار داشت: در سطح شهرستان ری ۷۰ هزارتن گندم و ۳۵ هزارتن جو تولید می شود.

وی افزود: سیاست دولت در خرید جو و ذرت درسال زراعی جاری تغییر یافته و این محصولات از طریق بورس کالا به فروش می رسد که طی این فرایند ۳ روز پس از فروش محصول جو و ذرت در بورس، وجه آن به حساب کشاورز واریز میگردد و مابقی آن از طرف دولت پرداخت خواهد شد. 

مجیدی ضمن بیان اینکه سطح کشت گندم به میزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار، جو به میزان ۸ هزار هکتار و کلزا ۱۰۰هکتار است افزود: با توجه به این که حدود یک سوم غلات استان تهران در شهرستان ری کشت گردیده است در فصل زراعی جاری ۳ کلینیک گیاه پزشکی با ۱۵ کارشناس نسبت به پایش اراضی جهت مبارزه با علفهای هرز و آفات به ویژه غلات اقدام نمودند.

وی خطاب به شرکت پخش فراوردهای نفتی شهرستان ری تاکید نمود: با اعلام اینکه امکان سوخت رسانی از طریق جایگاهها، وانت های سیار دارای مخزن سوخت در سطح روستاها وجود ندارد ، آمادگی لازم را جهت سوخت رسانی سریع همانند ضوابط سال گذشته به کمبایندارن منطقه داشته باشند.

معاون فرماندار ری افزود: شرکت پخش فراوردهای نفتی شهرستان ری با تائید جهادکشاورزی شهرستان نسبت به تامین سوخت مورد نیاز کمباینهای فعال در برداشت غلات و کلزا اقدام نماید.  

منبع: شهرری ـ ایرنا

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها