معدن

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: افزایش سهم بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی از اهداف ایمیدرو است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور افزایش سهم معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی را از اهداف سازمان ایمیدرو دانست و گفت: نگاه این سازمان به ایجاد ارزش افزوده بالاتر و افزایش تولید و اشتغال در کشور است چرا که اگر نگاه فعالان اقتصادی نگاه توسعه ای نباشد پیشرفت کشور میسر نخواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: یکی از برنامه های ایمیدرو در اجرای طرح های توسعه بنگاه های بخش معدن و صنایع معدنی، سرمایه گذاری در طرح ها از محل سود انباشته این شرکت ها است که با هدف ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالاتر انجام می شود.

وی همچنین گفت: خوشبختانه طی سال جاری شاهد رشد سودآوری شرکت های سنگ آهنی، فولادی و مس بوده ایم و در این میان سود شرکت ملی مس طی سال جاری بیش از ۲ برابر سال ۹۷ اعلام شده است.

غریب پور تاکید کرد: ایمیدرو در مدیریت سود انباشته بنگاه ها نقش هدایتگر و زمینه ساز دارد. در این راستا به جای توزیع سودانباشته بنگاه ها به عنوان سود سهام عدالت،آن را صرف ساخت کارخانه به منظور اشتغالزایی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر می کند.

۱.۴ میلیارد دلار طرح آماده افتتاح

غریب پور خاطر نشان کرد: ایمیدرو ۱.۴ طرح آماده افتتاح تا پایان سال جاری پیش رو دارد که نتیجه تلاش های بی وقفه کارکنان، مدیران این سازمان و مشارکت بخش خصوصی است.

به گفته وی، طی سال ۹۸ در بخش های مختلف از جمله رشد ۲ برابری بودجه آموزش، افزایش ۴۰ درصدی انجام پژوهش و نیاز محور کردن آنها ، اکتشاف در ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع جدید، رونق تولید در فولادسازی ها، رشد ۲۵ درصدی صادرات فولاد، تامین مواد اولیه و ارزآوری شاهد رشد بودیم.

وی به پرداخت بدهی های معوقه ایمیدرو اشاره کرد و گفت: ایمیدرو موفق شد طی سال جاری۳ هزار میلیارد تومان بدهی را شامل بدهی های سال ۹۸ و نیز بدهی سال های ۹۱ تا ۹۷ را نیز پرداخت کند.

غریب پور تاکید کرد: تمام تفاهم نامه های ایمیدرو با سایر سازمان ها مورد پایش قرار می گیرد و هدف ما تبدیل تفام نامه به قرارداد است. شعار ایمیدرو این است که باید حرف تبدیل به عمل شود و در این راستا حداقل ۸۰ درصد از برنامه هایی که در سفرهای استانی در دستور کار قرار می گیرد عملیاتی می شوند و ۲۰ درصد بقیه نیز به دلیل مشکلاتی همچون نبود توجیه اقتصادی انجام نمی شوند.

رییس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: ایمیدرو در بخش تحقیقات، "نیاز محور" شده است به گونه ای که به نیازهای صنعت همچون مشکلات گازهای گلخانه ای، باطله ها، ایمنی، بهداشت و محیط زیست و نیز بومی سازی پرداخته و در این زمینه موفق بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها