• ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
  • کد خبر: 37756
طلا

یک موسسه معتبر تحقیقاتی بر این باور است که دوره تثبیت قیمت طلا رو به پایان بوده و هدف بعدی قیمت این فلز گرانبها ۱۸۰۰ دلار خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از کیتکو نیوز ، Florian Grummes تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی Midas Touch Consulting تاکید کرد: طلا زمان بیشتری نیاز دارد تا مقاومت ۱۶۰۰ دلاری را با قدرت بشکند ولی به نظر من قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی در یک روند صعودی قرار دارد.

وی افزود: هر گونه کاهش قیمت طلا در شرایط فعلی فرصت مناسبی برای خرید خواهد بود. گرچه قیمت طلا از ۱۱۶۰ دلار در ماه اوت ۲۰۱۸ میلادی تاکنون بیش از ۴۵۰ دلار افزایش داشته ولی هیچ گونه ضعفی در نیروهای ساختاری بازار طلا دیده نمی شود و انتظار داریم که این روند صعودی قیمت ادامه یابد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: تحلیل تکنیکال کوتاه مدت نشان می دهد که با شکسته شدن پرقدرت مقاومت ۱۵۹۰ دلاری، قیمت جهانی هر اونس طلا تا سه ماه نخست سال آینده به ۱۸۰۰ دلار خواهد رسید. طلا باید در کوتاه مدت سطح حمایتی ۱۵۵۰ دلاری را حفظ کند. اگر در روند نزولی سطح حمایتی ۱۵۳۵ دلاری شکسته شود، این مساله به ضرر اعتماد سرمایه گذاران خواهد بود.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی در محدوده ۱۵۳۵ تا ۱۶۰۰ دلار در نوسان خواهد بود و شکسته شدن سطح مقاومتی ۱۶۰۰ دلاری نیاز به زمان بیشتری خواهد داشت. گرچه طلا در سال ۲۰۱۹ میلادی عملکرد بسیار خوبی از نظر قیمتی داشته ولی پیش بینی می شود که این عملکرد مثبت در سال ۲۰۲۰ نیز ادامه یابد. به نظر می رسد عوامل مهمی که از اوت ۲۰۱۹ میلادی تاکنون موجب افزایش چشمگیر قیمت طلا شده، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند. سرمایه گذاران بازار طلا همچنان امیدواری زیادی به این بازار دارند.

وی افزود: گرچه نسبت به روند صعودی قیمت طلا امیدوار و خوش بین هستم ولی این روند صعودی با مشکلات و چالش هایی روبرو است. فعالیت سفته بازان در بازار یک عامل مهم نگرانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها