شیخان

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان معتقد است که عرضه سیمان سفید در رینگ صادراتی بورس کالا اتفاق مثبتی برای این صنعت است و علاوه بر شفاف سازی قیمت ها از رقابت منفی صادرکنندگان ایرانی برای فروش سیمان به کشور عراق جلوگیری می کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بورس نیوز، در راستای تصمیمات کارگروه تنظیم بازار در خصوص ساماندهی صادرات سیمان، صادرات سیمان سفید از ۱۵ اسفند ماه امسال صرفا با ارائه گواهی خرید از رینگ صادراتی بورس کالای ایران امکانپذیر است که دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ورود سیمان سفید به بورس کالا را اتفاق مثبتی برای این صنعت می داند. 

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در این خصوص بیان کرد: امیدواریم با ورود سیمان سفید صادراتی به رینگ بورس کالا قیمت ها شفاف تر شود. البته حدود ۲ درصد از سیمان تولیدی در کشور، سیمان سفید است؛ ولی به هر حال ورود سیمان سفید به بورس کالا اتفاق مثبتی است. عرضه سیمان سفید در بورس کالا بیشتر به سبب رقابت منفی در بازار عراق، مورد درخواست قرار گرفت و انتظار می رود تاثیر این اقدام برای صنعت سیمان، مثبت باشد.

شیخان با اشاره به افزایش هزینه های سیمانی ها اظهار کرد: افزایش کرایه های حمل، هزینه های سیمانی ها را افزایش داده و هزینه تعمیر قطعات و... نیز افزایش داشته است. طبق بررسی های انجمن، بهای تمام شده سیمان در ۶ ماه گذشته حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش داشته و به همین علت درخواست افزایش نرخ سیمان به وزیر صنعت، معدن و تجارت داده شده و امیدواریم ظرف چند روز آینده، افزایش نرخ سیمان تعیین تکلیف و عملیاتی شود.

وی در خاتمه در رابطه با برخی اظهار نظرها در مورد افزایش قیمت بتن گفت: در حال حاضر قیمت سیمان در بازار داخل، نه تنها از قیمت مصوب بالاتر نیست، بلکه حتی کمتر از قیمت های مصوب است. کرایه های حمل افزایش زیادی داشته و بخشی از کرایه های حمل به شرکت های سیمانی تحمیل می شود (در قالب تخفیف). ضمن اینکه تاثیر قیمت سیمان در بهای تمام شده ساختمان با اهمیت نیست و افزایش قیمت سیمان توجیه منطقی برای افزایش قیمت املاک نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها