• ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
  • کد خبر: 37391
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۴ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش به ۵۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، انتشار خبرهایی در مورد اینکه اوپک و متحدانش در واکنش به گسترش ویروس کرونا در چین و کاهش تقاضا برای نفت در حال بررسی کاهش بیشتر تولید نفت خود هستند موجب شد تا قیمت نفت امروز شاهد افزایش بیش از یک درصدی باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۷۴ سنت معادل ۱.۴ درصد افزایش به ۵۴ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۶۱ سنت معادل ۱.۶ درصد افزایش به ۵۰ دلار و ۲۲ سنت رسید.

روز سه شنبه اوپک و متحدانش از جمله روسیه تاثیر شیوع ویروس کرونا در چین را بر تقاضای جهاین نفت و رشد اقتصاد جهانی بررسی کردند و اظهارات نماینده چین در سازمان ملل را شنیدند.

تولید کنندگان نفت در حال بررسی کاهش بیشتر تولید و موکول کردن نشست برنامه ریزی شده اوپک پلاس از ماه مارس به ماه فوریه هستند.

ادوارد مویا تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت:قیمت نفت بیش از حد کاهش یافته است. بنابراین اگر شاهد ترمیم چند دلاری قیمت ها باشیم تعجبی نخواهد داشت.

وی در عین حال هشدار داد که اگر مشکلات ناشی از ویروس کرونا در چین ادامه دار باشد، تاثیر کاهش بیشتر تولید خنثی خواهد شد. «در زمانی حساس برای قیمت نفت قرار داریم و حتی اگر شاهد کاهش بیشتر تولید از جانب اوپک پلاس باشیم، ادامه کند شدن رشد اقتصادی چین موجب کاهش شدید تقاضا از جانب بزرگترین وارد کننده نفت جهان خواهد شد

تحلیلگران موسسه مودیز در یادداشتی نوشتند: با توجه به قیمت های فعلی، تولید کنندگان به زودی شروع به کاهش تولید و سرمایه گذاری خواهند کرد... با توجه به آسیب اقتصادی ناشی از کرونا احتمال ترمیم قیمت ها در آینده نزدیک ضعیف به نظر می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها