• ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
  • کد خبر: 37325
نفت

پس از سقوط شاخص‌های بورس چین در روز دوشنبه به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا، امروز سرمایه‌گذاران اندکی خونسردی خود را باز یافته‌اند و شاهد افزایش قیمت نفت هستیم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۱ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش، به ۵۴ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۵۰ دلار و ۴۳ سنت رسید. این در حالی است که قیمت هر دو شاخص نفتی در حال حاضر نسبت به روز ۶ ژانویه بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مارگارت یانگ تحلیلگر مؤسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «ترمیم قیمت نفت نشان دهنده بهبود احساس حاکم بر بازارهای منطقه آسیا و اقیانوسیه است. نگرانی‌ها از شیوع کرونا تا حدودی فروکش کرده است.»

او افزود: دیگر عامل تقویت و قیمت نفت بررسی کاهش بیشتر تولید از سوی اوپک و متحدانش در پی شیوع ویروس کرونا بوده است. گروه اوپک پلاس در حال ارزیابی کاهش نیم میلیون بشکه دیگر از تولید روزانه نفت خود به دلیل تأثیر کرونا بر تقاضا برای نفت است.

یانگ افزود: «انتظار می‌رود تولید این کشورها حدود نیم میلیون بشکه کاهش یابد، اما اگر شرایط بدتر شود، حتی امکان کاهش بیشتر تولید نفت وجود دارد.»

تعداد تلفات ابتلا به ویروس کرونا در چین به ۴۲۵ نفر رسیده و بیش از ۲۰ هزار نفر در این کشور مبتلا به این بیماری شده‌اند. چین یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان نفت جهان به شمار می‌رود و اختلال در اقتصاد این کشور به معنای کاهش قابل توجه حجم تقاضا برای خرید نفت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها