مس

کارخانه های مس جهانی طی ۱۰ ماهه ۲۰۱۹ میلادی، حدود ۲۰ میلیون تن مس تصفیه شده تولید کردند

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکیست: شرکت های جهانی تولید مس از ابتدای ماه ژانویه تا پایان اکتبر ۲۰۱۹، حدود ۱۹ میلیون و ۸۹۴ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۹ میلیون و ۹۵۷ هزار تن بود که نشان دهنده کاهش ۳۱ صدم درصدی است.

ظرفیت کارخانه های مس تصفیه شده طی ۱۰ ماهه سال گذشته میلادی به ۲۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تن رسید که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۳ میلیون و ۱۶۴ هزار تن)، ۳.۳ درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش ظرفیت معادن مس جهانی و کاهش تولید آنها

بنا به این گزارش، شرکت های مس جهانی طی ۱۰ ماهه ۲۰۱۹، حدود ۱۶ میلیون و ۸۹۵ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ میلیون و ۹۴۵ هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود ۳ دهم درصدی میزان تولید است.

از این میزان، ۹ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۶۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۷۹۱ هزار و ۵۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۱۰۰ تن «اروپا» و ۸۷۲ هزار و ۱۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

همچنین، ظرفیت معادن مس جهانی از ابتدای ژانویه تا پایان اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۰ میلیون و ۶۳۲ هزار تن شد که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۰ میلیون و ۵۴۲ هزار تن)، ۴۴ صدم درصد افزایش یافت.

قیمت جهانی مس در مسیر صعود

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس که اخیرا به حدود ۶۰۳۰ دلار در تن رسیده بود، به دلیل تاثیر ناشی از ویروس کرونا و کاهش فعالیت های اقتصادی چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده مس در جهان، به حدود ۵۶۰۴ دلار در تن طی روزهای اخیر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها