• ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
  • کد خبر: 37112
کرونا

شیوع ویروس کرونا و ابتلای افراد بیشتری به این ویروس در چین و برخی کشورها از جمله آمریکا، سبب فروش دارایی های ریسکی و افزایش جذابیت دارایی های امن تر مانند طلا شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بلومبرگ، نگرانی ها نسبت به اینکه این بیماری کشنده می تواند بازارهای جهانی را بیشتر تحت تاثیر خود قرار بدهد، بازارهای سهام و کالا را با افت مواجه کرد. چین به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده کالا در جهان از جمله فلزات صنعتی، «ووهان» و مناطق اطراف آن را قرنطینه کرده است تا «کرونا ویروس»، نخستین قرنطینه در مقیاس بزرگ در دوران مدرن باشد.

«فیل استریبل» استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: گمان می کنیم که ترس از تخریب تقاضا حتی بیشتر توجیه شود، چراکه این ویروس، احساسات بازار و بزرگ ترین دوره خرید تقویم چینی را تضعیف کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز در همین راستا گزارش داد، قیمت مس در جمعه گذشته، بزرگ ترین سقوط هفتگی خود را طی پنج سال گذشته به دلیل نگرانی ها مبنی بر گسترش انتشار ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد چین و تقاضای فلزات به ثبت رساند.

چین به سرعت اقدامات لازم برای مهار این ویروس را افزایش داد، به طوری که بخشی از دیوار بزرگ چین را تعطیل کرد، حمل و نقل عمومی را در ۱۰ شهر به حالت تعلیق در آورد و معابد را همزمان با فرارسیدن سال نو چینی تعطیل کرد.

پس از ماه ها نگرانی از تنش های تجاری چین با ایالات متحده، انتظار می رود، این ویروس بر رشد این کشور تاثیر داشته باشد.

«ونیو یائو»، استراتژیست ارشد کالایی در بانک ING گفت: اگر شیوع این بیماری طولانی شود و فعالیت ها را پس از تعطیلات سال نو میلادی کاهش بدهد، به طور بالقوه بر تقاضای مس تاثیر خواهد گذاشت و در حال حاضر این نگرانی اصلی بازار است.

به گزارش رویترز، افزایش شدید موجودی مس در هفته گذشته مشاهده شد. براساس اطلاعات بورس فلزات لندن، موجودی مس در انبارهای تایید شده LME بیش از ۵۰ درصد صعود کرد و به بیش از ۱۹۰تن رسید.

از طرفی، داده های هفتگی از افزایش ۱۵ درصدی موجودی مس چین به بیش از ۱۵۵ هزار تن حکایت دارد که بالاترین میزان از سپتامبر به شمار می رود.

دیگر بازارها روز جمعه ۲۴ ژانویه این گونه به کار خود پایان دادند: آلومینیوم LME با ۰.۸درصد کاهش به ۱۷۸۱ دلار در هر تن رسید. روی پس از لمس کمترین میزان خود در تقریبا سه هفته، ۲۳۴۳ دلار در هر تن و سرب با ۱.۴ درصد کاهش به ۱۹۴۰ دلار در هر تن رسید. قلع نیز ۱.۱ درصد کاهش یافت و قیمت آن به ۱۶۸۵۰ دلار در هر تن رسید. همچنین فلز نیکل با ۲.۹ درصد کاهش و رسیدن به ۱۲۹۷۵ دلار در هر تن، کمترین میزان را از ۱۰ دسامبر تا این زمان تجربه کرد.

هلدینگ سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها