معاملات محصولات پتروشیمی امروز شرایطی مانند هفته گذشته داشت، به طوری که محصولات آف گرید و برخی از پلی اتیلن های سنگین با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند، مابقی کالاها نیز با نرخ پایه مورد معامله قرار گرفتند

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در این روز محصولات آف گرید با توجه به صرفه اقتصادی آنها بیش از کالاهای دیگر مورد توجه بازاریان قرار گرفتند.

علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی درباره معاملات امروز گفت: محصولات پتروشیمی جم به دلیل عرضه های اندک در هفته های اخیر مورد توجه خریداران بوده است، از این رو پلی اتیلن سنگین تزریقی ۵۲۵۱۸ جم مورد توجه خریداران قرار گرفت. به طوری که عرضه ۱۱۰ تنی این کالا بیش از ۸ هزارتن تقاضا داشت که لزوم عرضه مستمر این محصول در بورس کالا ضروری به نظر می رسد.

به گفته این کارشناس بازار پتروشیمی افزایش عرضه محصولات جم می تواند عطش معامله گران را در معاملاتی بعدی کاهش دهد.

حیدری در ادامه به رکود موجود در بازار پتروشیمی اشاره کرده و می گوید: در روزهای اخیر قیمت برخی از محصولات پلیمری در بازار داخل با افزایش روبه رو شد که این موضوع به معنی رونق بازار نیست؛ چرا که مصرف و حجم معاملات کاهش داشته است.

در این روز همچنین پلی اتیلن سبک فیلم ۰۲۰ بندرامام و ایکس تری هم مورد توجه معامله گران قرار داشت، اما محصولاتی همچون پلی اتیلن سنگین بادی BL۳ پلیمر کرمانشاه، پلی اتیلن سبک فیلم ۰۱۹۰ آریاساسول، پلی اتیلن سبک فیلم ۰۰۷۵ بندرامام، پلی اتیلن سبک فیلم ۲۱۰۰TN۰۰ و پلی اتیلن سبک فیلم ۲۱۰۲TX۰۰ پتروشیمی لاله و پلی اتیلن سبک خطی ۰۲۰۹AA شازند وارد سیستم مچینگ شده و مورد استقبال معامله گران قرار نگرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها