آتی

در هفته گذشته معامله گران بازار آتی بورس کالای ایران بیش از ۲۹۸ هزار قرارداد را به ارزشی بیش از ۴۰۳۸ میلیارد و ۲۰۴ میلیون ریال منعقد کردند.

به گزارش «کالاخبر»، طی هفته گذشته تعداد ۱۹ هزار و ۳۷۹ کد معاملاتی در بازار فعالیت داشتند و تعداد خریداران بر فروشندگان موقعیت های معاملاتی غلبه کرد.

در جریان این معاملات ۲۷۵ هزار و ۴۵۲ قرارداد آتی زعفران نگین در سه سررسید دی و اسفند ۹۸ و اردیبهشت ۹۹ منعقد شد که ارزش ۲۶۷۹ میلیارد و ۸۶۶ میلیون ریالی را در پی داشت تا این قراردادها هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش معاملاتی در صدر بازار آتی قرار گیرد.

۹۷۲۰ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در سررسیدهای مشابه با قراردادهای آتی زعفران نگین در حالی منعقد شد که ارزش این معاملات به حدود ۷۰ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال رسید. این میزان معامله در حالی رقم خورد که نمادهای معاملاتی قراردادهای آتی مذکور به صورت دسته جمعی توجه بازیگران بازار آتی را به خود جلب کردند تا هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش نسبت به هفته پیش از آن شاهد رشد باشند.

همچنین معامله گران در نمادهای معاملاتی قرارداد آتی پسته با دو سررسید بهمن ماه امسال و فروردین ماه سال آینده تعداد ۱۳ هزار و ۴۸ قرارداد را منعقد کردند که ارزش ۱۲۸۲ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریالی برای آن ثبت شد.

حجم معاملات قراردادهای آتی زیره سبز با دوره تحویل بهمن ماه ۱۳۹۸ و فروردین ماه ۱۳۹۹ نیز به ۱۶۰ قرارداد رسید و ارزش ۵ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریالی برای دو سررسید مذکور رقم خورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها