پاپی زاده

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اسلامی می گوید که با توجه به شرایط اقتصاد کشور و اوضاع سخت بسیاری از فعالان اقتصادی به خصوص کشاورزان، یکی از اقداماتی که باید در بخش کشاورزی اجرایی شده و موجب اعتمادسازی شود، بهره گیری از قراردادهای آتی بورس کالاست.

به گزارش «کالاخبر»؛ پاپی زاده در گفت و گو با خبرگزاری ایکنا با بیان اینکه کشاورزان هم مانند سایر فعالان اقتصادی نگران تورم و نوسان قیمت کالاها هستند، عنوان کرد: باید بتوانیم با راهکارهای مدرن زمینه افزایش انگیزه کشاورزان به کشت بیشتر محصولات را فراهم کنیم که یکی از ابزارهای کارآمد، معاملات آتی بورس کالاست که در صورت آموزش کشاورزان آن ها از فروش محصولشان در آینده با قیمتی واقعی و قطعی اطمینان پیدا می کنند. 
پاپی زاده با بیان اینکه معاملات آتی در بازارهای مالی دنیا بسیار پرطرفدار است و در بازارهای ما نیز به شکل سنتی در برخی محصولات اجرا می شود، گفت: چغندر قند یکی از محصولاتی است که از سال ها قبل به این شیوه خریداری می شده و کشاورزان پیش از تولید محصول خود را به کار خانه ها می فروشند.
وی تاکید کرد: بازار آتی بورس کالا، سازوکاری است که اگر مزایای آن برای کشاورزان از طریق رسانه ها و کارشناسان اطلاع رسانی عمومی شود، آن ها بدون نگرانی به تولید محصولات می پردازند و از طرفی کیفیت کالاها نیز ملاک تعیین قیمت می شود. 
این نماینده مجلس افزود: اینکه کشاورزان بدانند می توانند در بازاری پیش از تولید محصولشان، آن را با قیمت روز و به دور از نرخ های کاذب دلالان در فصل برداشت بفروشند، بدون شک شاهد رونق تولید و معاملات بورس کالا می شویم. 
به گفته پاپی زاده، کشاورز با ورود به معاملات آتی و با توجه به هزینه نهاده ها و پیش بینی هزینه ها می تواند برآوردی از سود و زیان بازار داشته باشد که با ورود برخی از کشاورزان استان های مختلف و اعلام مزایای آن، سایر کشاورزان نیز به سمت این معاملات می آیند.
این نماینده مجلس در پایان گفت: هر چند شیوه خرید سلف محصولات کشاورزی انجام می شود اما با توجه به کاستی های فراوان موجود در ساختار سنتی فعلی، معاملات از طریق بورس کالا نیاز امروز بخش کشاورزی کشور است به ویژه در محصولاتی مانند گندم و برنج به سازوکاری از جنس بورس به شدت نیاز داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها