جنگ تجاری

چین و آمریکا قرار است امشب اولین بخش از توافق تجاری خود را نهایی کنند تا راه برای توافقی جامع‌تر و گسترده‌تر که به اختلافات تجاری دیرینه دو اقتصاد بزرگ جهان پایان دهد، باز شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از راشاتودی، چین و آمریکا قرار است امشب (روز چهارشنبه به وقت آمریکا) اولین بخش از توافق تجاری خود را نهایی کنند تا راه برای توافقی جامع‌تر و گسترده‌تر که به اختلافات تجاری دیرینه دو اقتصاد بزرگ جهان پایان دهد، باز شود.

آن‌چه تا به حال از روزنامه چاینا مورنینگ پست و پالیتیکو، اعلام شده نشان می‌دهد که چین توافق کرده است در ۲ سال آینده ۲۰۰ میلیارد دلار خرید محصولات آمریکایی را افزایش دهد. افزایش واردات چین از محصولات ۴ صنعت خواهد بود.

طبق گزارش رویترز، خرید کالاهای بخش تولید با بیشترین افزایش روبرو خواهد شد. این واردات شامل خودرو، قطعات خودرو، هواپیما، ماشین‌آلات کشاورزی، تجهیزات پزشکی و نیمه‌رساناها خواهد بود. واردات این بخش با افزایشی ۸۰ میلیارد دلاری روبرو می‌شود.

به علاوه پکن خرید انرژی از آمریکا را ۵۰ میلیارد دلار افزایش می‌دهد و ۴۰ میلیارد دلار روی خریدهای محصولات کشاورزی خود از آمریکا خواهد گذاشت. همچنین بین ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار به واردات خدمات از آمریکا افزوده خواهد شد.

همچنین قرار است این توافق شامل حوزه‌های دیگری مانند حفاظت از مالکیت معنوی، انتقال فناوری، بازار ارز و دسترسی به بازار بخش‌های حساسی از اقتصاد چین، را در بر بگیرد.

البته هیچکدام از این ارقام هنوز از سوی چینی‌ها به طور رسمی اعلام نشده و آنها از این نظر محتاطانه عمل کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها