image_fullsize_a3bb98df-8a82-4e9c-a156-da13e876880e_f52f87f6-0e34-4d2b-8467-bea53c19fb83_main-full.jpg

قیمت کنستانتره سنگ‌آهن در بازار داخلی چین طی هفته گذشته با افتی ۷.۳ درصدی معادل ۶.۱۰ دلار برای هر تن مواجه شد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کنستانتره ۶۶ درصد سنگ‌آهن داخلی چین برای تحویل به کارخانه‌های فولاد در شهر تانگشان در استان هبی، با کاهش ۴۰ یوآنی نسبت به هفته گذشته، ۵۰۰ تا ۵۱۰ یوآن به ازای هر تن معامله شد.

یک مقام رسمی فروش از معدن شرق این کشور اعلام کرد قیمت هر تن سنگ‌آهن در این هفته با کاهش ۵۰ یوآنی مواجه شد. وی افزود:‌«در پی کاهش فروش و افت ۵ دلار دیگر از قیمت سنگ‌آهن وارداتی، من در مورد کاهش پیش‌بینی قیمت خود نسبت به هفته گذشته تردید دارم. در حال حاضر و با توجه به افت قیمت‌های اخیر فولاد، سودآوری شرکتهای فولادسازی کم شده است، حتی با توجه به کاهش قیمت سنگ‌آهن، کارخانه‌های چینی قادر به پرداخت بیشتر برای تدارکات و خرید مواد خام نیستند».

قیمت هر تن شمش فولاد تانگشان چین در معاملات داخلی این کشور در هفته گذشته در حدود ۱۰۰ یوآن کاهش یافته و به ۱۹۳۰ یوآن رسیده است. این در حالی است که در ۲۱ آوریل قیمت هر تن شمش فولاد ۲۶۴۰ یوآن بوده است.

موجودی بالای سنگ‌آهن، در حدود ۱۰۰ میلیون تن در بنادر چین، به فشار روی قیمت سنگ‌آهن داخلی و خارجی ادامه می‌دهد. یک مقام مسئول در یک کارخانه فولاد چین اعلام کرد: «علی‌رغم کاهش قیمت سنگ‌آهن، قیمت‌ها هنوز رقابتی نیست

 

منبع: اقتصادنیوز به نقل از پلاتز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها