یلن

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر اظهارات مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار گرفت و به پایین ترین سطح در ۳ ماه اخیر رسیده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا روز جمعه با کاهش همراه شد و در هفته ای که گذشت بیش از ۳ درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش ادامه روند صعودی ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر ادامه روند نزولی قیمت طلا داشته است.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه در سخنان مهمی تاکید کرد که افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده احتمالا تصمیم و اقدام مناسب و درستی خواهد بود.

پس از اظهارات مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شد و قیمت جهانی هر اونس طلا نیز در پایان مبادلات روز جمعه با ۶.۶۰ دلار کاهش به کمتر از ۱۲۱۳ دلار رسیده است. این پایین ترین قیمت طلا از ۲۲ فوریه به شمار می رود.

قیمت طلا در هفته گذشته بیش از ۳.۱ درصد کاهش یافت که این بیشترین کاهش قیمت از ۶ نوامبر به شمار می رود. مایکل آرمبراستر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آلتاوست تاکید کرد: تقویت ارزش دلار و انتظارات مربوط به بالا رفتن نرخ بهره آمریکا فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

شاخص ارزش دلار روز گذشته با رشد ۰.۶ درصدی روبرو شده است. افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب تقویت بیشتر ارزش دلار شده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

البته مارک اوبایرن تحلیلگر ارشد موسسه گلدکور گفت: تقویت ارزش دلار آمریکا شاید کوتاه و موقتی باشد آن هم به دلیل وضعیت مالی بی ثبات و نگران کننده این کشور. دولت آمریکا اجازه نخواهد داد تا ارزش دلار بیشتر از این در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی افزایش یابد چرا که این مساله به ضرر قدرت رقابت اقتصادی خواهد بود.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که احتمال افت قیمت طلا تا سطح ۱۲۰۰ دلاری در کوتاه مدت وجود دارد. ولی این مساله نیز قابل توجه است که حتی اگر فدرال رزرو نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد، نرخ بهره واقعی در آمریکا همچنان منفی خواهد بود.

به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین خواهد بود.

منبع : پایگاه اینترنتی مارکت واچ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها