عظیمیان

مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: مسیر بومی سازی صنعت فولاد، از این پس باید از قطعه سازی به سمت فرایندسازی ارتقا پیدا کند.

به گزارش «کالاخبر»،حمید رضا عظیمیان امروز در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد گفت: فولاد مبارکه طی سال های ۸۱ تا ۹۸ حدود ۳۸۸۰ قطعه اصلی را با کمک سازندگان و بخش خصوصی بومی کرد و در این روند، حدود ۵۶۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی مالی حاصل شد.

وی ادامه داد: طی ۳۰ سال فعالیت فولاد مبارکه، حدود ۱۱۰ میلیون تن محصول تولید شده و با توجه به ظرفیت این مجتمع، باید از قطعه سازی به فرآیندسازی ارتقا پیدا کنیم.

عظیمیان تاکید کرد: از این رو نقشه راه ۵ تا ۷ ساله برای دستیابی به دانش بومی از کنسانتره تا تولید ورق اجرا می شود.

وی افزود: در این نقشه راه، شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری، دانشگاه های فنی و صنعتی، سازندگان قطعات و افرادی که دل در گرو بومی سازی صنعت فولاد دارند، حضور می یابند.

مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به حمایت های ایمیدرو از بومی سازی، تاکید کرد: با توجه به حمایت های ایمیدرو به ویژه رییس هیات عامل این سازمان و همچنین اقدام ارزنده انجمن تولیدکنندگان فولاد از بومی سازی، باید بتوان حداکثر اثرگذاری در این بخش را ایجاد کرد.

عظیمیان خاطر نشان کرد: از جمله اقدامات در حال انجام در شرکت فولاد مبارکه، ساخت دستگاه "اسکین پس" به عنوان یکی از قطعات ضروری است که بخش مهندسی آن به اتمام رسیده است. وی افزود: در حال حاضر قطعات مورد نیاز، فهرست بندی شده و قرار است درخواست تولید،‌ بین سازندگان توزیع شود. وی یادآور شد: این دستگاه در بخش نورد سرد به کار گرفته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها