sang ahan.jpg

پس از افت شدید اخیر، قیمت سنگ‌آهن و فولاد در معاملات آتی روز چهارشنبه چین ثابت باقی ماند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، ثبات قیمت سنگ آهن و فولاد در معاملات آتی روز چهارشنبه در چین باعث شد تا انتظارات بازار برای ایجاد سطح حمایتی ۵۰ دلاری برای هر تن سنگ‌آهن بالا رود.

پس از رشد فصلی تقاضا، مصرف در چین، بزرگترین مصرف کننده فولاد دنیا کمتر شده و باعث شده تا قیمت سنگ‌آهن و فولاد از اوج خود در ماه آوریل ۳۰ درصد کاهش پیدا کند. قیمت سنگ‌آهن در ماه گذشته افتی ۲۷ درصدی را تجربه کرده است.
مایکل مک‌کارتی تحلیلگر ارشد بازارCMC در سیدنی اعلام کرد: «با توجه به روند صعودی کالاهای صنعتی دیگر نظیر مس و نفت، سنگ‌آهن می‌تواند یک سطح حمایتی ۵۰ دلاری برای خود پیدا کند.»
وی افزود‌: «تمرکز کنونی در چین روی هزینه‌های زیرساختی باعث حمایت گسترش تولید فولاد شده است. البته از حالا تا پایان سال معامله هر تن سنگ‌آهن بین ۵۰ تا ۶۸ دلار غیر ممکن نخواهد بود.»
 بر اساس آمار TSI، هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با افتی ۴.۷ درصدی در روز سه‌شنبه ۵۰ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. در ماه آوریل این شاخص قیمتی سطح ۶۸ دلار و ۷۰ سنتی را برای هرتن به ثبت رسانده بود.
قیمت هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با اندکی تغییر یکهزار و ۹۴۳ یوآن (۲۹۶ دلار) معامله شد. قیمت میل‌گرد در هفته اخیر بیش از ۵ درصد کاهش داشته است.
 در سال گذشته در پاسخ به تقاضای ضعیف بسیاری از کارخانه‌های فولاد تعطیل شدند و برخی از آنها پس از رشد قیمت در ماه آوریل تولید خود را از سر گرفتند.
یک معامله‌گر سنگ‌آهن در شانگهای اعلام کرد: «ما حتی در برخی از بزرگترین کارخانه‌های فولاد دولتی شاهد کاهش تولید بودیم.»
 قیمت هر تن سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان با افتی ۰.۷ درصدی به ۳۴۷ یوآن رسید. در این هفته سنگ‌آهن افتی ۷ درصدی را تجربه کرده است.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها