آمریکا

سال ۲۰۲۰ میلادی، سالی است که انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار می‌شود و همه نگاه‌ها در ماه نوامبر این سال به نتیجه انتخابات است؛ انتخاباتی که علاوه بر مردم امریکا برای دنیا هم اهمیت دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از «نیویورک‌تایمز»، در یک‌سو رئیس‌جمهور فعلی امریکا قرار دارد که در آستانه استیضاح قرارگرفته و چالش‌های زیادی برای خودش ایجاد کرده و در سوی دیگر، رقبایی هستند که تلاش می‌کنند از فرصت پیش‌آمده در فضای سیاسی این کشور حداکثر استفاده را ببرند.

در این انتخابات بیش از همه اهمیت دارد، سطح بالای شکاف و دو دستگی در میان طرفداران دو حزب اصلی در امریکاست. بر مبنای این گزارش، دو حزب اصلی فعال در امریکا بر سر سیاست‌های داخلی و سیاست‌های بین‌المللی باهم اختلافات اساسی دارند و نماد این اختلافات را می‌توان در تفاوت دیدگاه آن‌ها در جریان بررسی‌های مربوط به استیضاح ترامپ مشاهده کرد.

اما این سال، سال سختی برای اقتصاد امریکا هم خواهد بود، زیرا سالی پر از چالش و بی‌ثباتی است. سالی که بازارهای مالی رشد قابل‌ملاحظه را تجربه نمی‌کنند. انتظار می‌رود در این سال نرخ رشد اقتصادی امریکا کمتر از انتظار باشد و تمرکز روی حل معضلات اقتصادی، کمتر از قبل شود.

بی‌ثباتی ناشی از عدم اطمینان در مورد سیاست‌های رئیس‌جمهور آینده امریکا یک چالش بسیار بزرگ برای اقتصاد این کشور محسوب می‌شود و این بی‌ثباتی از زمانی بیش‌تر شد که دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور به تمام توافق‌ها و طرح‌های اقتصادی و سیاسی رئیس‌جمهوری قبلی پشت پا زد. فعالان اقتصادی نگران این مسئله هستند که رئیس‌جمهور بعد از ترامپ هم همین سیاست را در پیش بگیرد.

مطالعات انجام‌شده توسط «مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه هاروارد» نشان می‌دهد که سال ۲۰۲۰ اقتصاد امریکا دچار توقف و تزلزل خواهد شد و ریشه این توقف نسبی هم تمرکز دولت روی کمپین و بی‌توجهی به اقتصاد است. از طرف دیگر بی‌ثباتی ناشی از عدم اطمینان در مورد رئیس‌جمهور آتی و سیاست‌های او هم می‌تواند بار دیگری بر دوش اقتصاد امریکا تحمیل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها