6206815333.jpg

قیمت جهانی طلا در ادامه روند نزولی خود در روزهای اخیر بار دیگر با کاهش روبرو شده و این در حالی است که برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ادامه روند نزولی تقاضای طلا در کشورهای آسیایی تاثیر منفی بر قیمت این فلز زرد خواهد داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، در حالی که به نظر می رسد تقاضای طلا در بازارهای آسیایی در کوتاه مدت همچنان روندی نزولی داشته باشد، قیمت این فلز گرانبها امروز سه شنبه بار دیگر کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش طلا در سه ماه نخست امسال با رشد تقاضای سرمایه گذاری روبرو شد و افزایش ۱۶ درصدی را ثبت کرد که بهترین عملکرد در ۳۰ سال اخیر بوده است.

ولی کاهش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند در سه ماه دوم امسال موجب شده است تا قیمت طلا بار دیگر با کاهش نسبی روبرو شود.

برنارد داه داه استراتژیست بازار طلا از موسسه ناتیکسیس تاکید کرد: ما انتظار داریم که قیمت طلا همچنان تحت فشار زیادی قرار داشته باشد. انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه های آینده موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قمیت طلا شده است. اگر تقاضای آسیا نیز با کاهش روبرو شود، روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱.۳ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۳۲ دلار رسیده است. تقاضای طلای هند از ابتدای سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون نسبت به سال قبل ۵۰ درصد و تقاضای چین با افت ۲۵ درصدی روبرو شده است.

البته آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که مصرف طلای چین در سه ماه نخست امسال با ۱۲ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۲۴۱ تن رسیده است.

تقاضای طلای هند نیز در این مدت با ۳۹ درصد کاهش به کمتر از ۱۱۶ تن رسیده است. تحلیلگران کامرز بانک نیز به افت تقاضای طلای آسیا اشاره کرده اند. آمارهای رسمی نشان می دهد که صادرات طلای سوییس به چین و هنگ کنگ در ماه آوریل به کمتر از ۲۳.۶ تن رسیده که این رقم پایین ترین میزان از اوت ۲۰۱۴ بوده است.

تحلیلگران کامرز بانک بر این باورند که افت تقاضای طلا در آسیا موقتی خواهد بود. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر وضعیت ارزش دلار و آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار دارد.

 

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها