نور قلی پور

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس گفت: برنج محصولی ملی و استراتژیک و قوت اصلی مردم ایران است به همین دلیل تمام گروه ها باید به تنظیم این بازار کمک کنند و لازم است اقدامات ملی جهت بهبود مشکلات قدیمی عرضه و فروش برنج صورت گیرد که یکی از سازوکارهای حمایت از بازار برنج و کشاورزان، بورس کالاست.

به گزارش «کالاخبر» هفته گذشته در ادامه برگزاری میزهای تخصصی بورس کالا، موضوع راه اندازی معاملات گواهی سپرده برنج بررسی شد. در همین زمینه رامین نور قلی پور نماینده مردم کردکوی و ترکمن و بندر گز در مجلس در گفت وگوبا میزان عنوان کرد: قطعا آماده کردن فضای سالم و شفاف برای کشاورزان از ضرورت های جامعه امروز است. از این رو باید فضایی را ایجاد کنیم که دلالی در بخش کشاورزی جای خود را به فضای رقابتی بورس کالا دهد تا در نهایت برنده اصلی تولید در این حوزه، خود کشاورزان باشند.

 وی افزود: با مهیا کردن شرایط برای تولید محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان رونق تولید را گسترش خواهیم داد.

او با اشاره به عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا بیان کرد: این که امروز بتوانیم شرایط عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا را رونق دهیم منجر به آن می شود که کشاورزان بتوانند با انگیزه بیشتری به تولید بپردازند و در کنارآن اقتصاد کشاورزی تقویت شود.

نور قلی پور در ادامه درباره بورس کالا گفت: بورس کالا قطعا فضای رقابتی ایجاد می کند و با تعیین قیمت می تواندبازاری شفاف را ایجاد کرده که کمترین چالش را داشته باشد و تحرکی را در بازار ایجاد کند.

نماینده مردم کردکوی در پایان اظهار داشت: کاهش قیمت انواع محصولات کشاورزی از جمله برنج در فصل برداشت یکی از معضلات کشاورزان است که اگر هماهنگی میان فعالان بازار و مسوولان ایجاد شود، عرضه برنج در سازو کار بورس موفق می شود تا قیمت این محصول براساس منطق تعیین شود و سود واقعی حاصل از تولید به جای دلالان به کشاورزان برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها