تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار طلا نشان می دهد که قیمت جهانی این فلز زرد طی روزهای آینده همچنان افزایش خواهد یافت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، اکثر تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی در نظرسنجی این هفته پیش بینی کردند که قیمت جهانی طلا طی هفته جاری نیز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی آمریکا موجب شده تا گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا پایان امسال تغییر یابد و این مساله موجب کاهش ارزش دلار و افزایش نسبی قیمت جهانی طلا شود.

نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی کشورهای نوظهور نیز تاثیر زیادی بر پیش بینی کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده داشته است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افت ارزش دلار در روزهای آینده مهمترین عامل افزایش احتمالی قیمت طلا خواهد بود. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با حدود ۲ درصد افزایش به بیش از ۱۱۵۸ دلار رسیده است.

از ۳۰۱ شرکت کننده در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز بیش از ۱۸۶ نفر معادل ۶۲ درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. ۶۷ نفر معادل ۲۲ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در این مدت با کاهش روبرو خواهد شد و ۴۸ نفر معادل ۱۶ درصد نیز تاکید کردند که قیمت طلا در هفته پیش رو با تغییر چندانی مواجه نمی شود.

از ۳۵ کارشناس ارشد اقتصادی نیز ۱۹ نفر در نظرسنجی کیتکو نیوز شرکت کرده اند که ۱۱ نفر آنها معادل ۵۸ درصد اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده افزایش بیشتری خواهد داشت. ۷ کارشناس اقتصادی معادل ۳۷ درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت و یک نفر معادل ۵ درصد نیز اعلام کرده است که قیمت طلا کاهش خواهد یافت.

همچنین اکثر کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سطح مقاومتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۱۷۰ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا به زودی به ۱۱۷۸ دلار خواهد رسید.

از سویی برخی دیگر از تحلیلگران نیز معتقدند که بهبود نسبی شاخص سهام در بازارهای بین المللی می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا طی روزهای آینده وارد کند، البته این امکان نیز وجود دارد که افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی موقتی باشد.

 

منبع: کیتکو نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها