آتی

در اولین هفته کاری از زمستان ۱۳۹۸ حجم و ارزش کل معاملات قراردادهای آتی بورس کالای ایران به ترتیب با افزایش ۴۴ و ۳۴ درصدی رو به رو شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ معامله گران بازار آتی طی هفته گذشته با انعقاد بیش از ۴۵۸ هزار قرارداد آتی در ۹ نماد معاملاتی فعال در بازار ارزشی بیش از ۵۶۳۷ میلیارد و ۱۸۶ میلیون ریال را رقم زدند.

در جریان این معاملات، قرارداد آتی زعفران نگین با دو سررسید معاملاتی دی و اسفند ماه ۱۳۹۸ با ۴۳۴ هزار و ۱۹۰ قرارداد منعقده و ثبت ارزش بیش از ۴۱۸۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریالی بیشترین سهم را در حجم و ارزش کل معاملات و رشد آمارهای هفتگی به خود اختصاص داد.

انعقاد ۱۰ هزار و ۳۰۰ قرارداد آتی زعفران پوشال تحویل دی و اسفند ماه سال جاری نیز ارزش بیش از ۷۲ میلیارد ریالی را در بازار ثبت کرد تا این دو سررسید نیز با رشد حجم و ارزش معاملات خود، اولین هفته کاری فصل زمستان را به پایان برسانند.

طی این معاملات تعداد ۱۲ هزار و ۹۰۱ قرارداد آتی پسته نیز منعقد شد و ارزش بیش از ۱۳۵۶ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریالی برای سه سررسید آذر و بهمن امسال و فروردین ماه سال آینده به ثبت رسید. این تعداد قرارداد در حالی منعقد گردید که سررسید فروردین ۹۹، چهارشنبه اخیر اولین روز کاری خود را سپری می کرد و طی نخستین روز معاملاتی خود با انعقاد ۷۹۱ قرارداد و ارزش حدود ۸۸ میلیارد ریالی همراه شد. سررسید آذر قرارداد آتی پسته نیز با رسیدن به موعد تحویل فیزیکی کالا و با ثبت ۱۰۴۷ قرارداد منعقده و ارزشی بیش از ۱۰۴ میلیارد و ۶۵۱ میلیون ریالی با تابلوی معاملات آتی بورس کالا خداحافظی کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، معامله گران در دو سررسید بهمن ماه ۱۳۹۸ و فروردین ماه ۱۳۹۹ نیز در مجموع تعداد ۷۰۳ قرارداد آتی زیره سبز را منعقد کردند و ارزش حدود ۲۵ میلیارد ریالی را در حالی برای سررسیدهای مذکور به ثبت رساندند که سررسید فروردین ماه ۱۳۹۹ تازه وارد معاملات این هفته بازار آتی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها