124366060-676x450.jpg

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شد تا این فلز زرد با بیشترین کاهش هفتگی در ۲ ماه اخیر روبرو شده باشد.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتظارات سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب شده تا ارزش دلار با رشد نسبی روبرو شود و این مساله تاثیر زیادی بر کاهش مجدد قیمت جهانی طلا داشته است.

بر اساس این گزارش در شرایطی که نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است ماه آینده برگزار شود، گمانه زنی های زیادی مطرح شده است که فدرال رزرو نرخ بهره را در این نشست افزایش خواهد داد.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با ۰.۲ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۵۲ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته گذشته بیش از ۱.۶ درصد کاهش یافت که این بیشترین کاهش قیمت طلا در ۲ ماه اخیر به شمار می رود. قیمت طلا در ۳ هفته اخیر به طور متوالی با کاهش روبرو شده است.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک میز روز پنجشنبه تاکید کرد که اکثر مقام های بانک مرکزی آمریکا پیش بیتی می کنند که نرخ بهره در نشست ژوئن افزایش خواهد یافت.

متن مذاکرات نشست آوریل فدرال رزرو نیز نشان می دهد که اکثر مقام های بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخ بهره حمایت می کنند.

فیل استریبل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر جی او تاکید کرد: متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا بهترین نشانه از افزایش احتمالی نرخ بهره در نشست ژوئن است. به نظر من بازارهای بین المللی اکنون بیشتر از گذشته متقاعد شده اند که فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست ژوئن افزایش می دهد.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون با رشد ۱۸ درصدی روبرو شده که نوسانات شدید شاخص سهام و گمانه زنی های مختلف در خصوص وضعیت نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

موسسه سرمایه گذاری اف سی استون نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد: چشم انداز بازار طلا اکنون نسبت به چیزی که هفته های قبل به نظر می رسید، متفاوت شده است. در هفته های گذشته کاهش ارزش دلار تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشت ولی با تقویت مجدد ارزش دلار باید منتظر کاهش بیشتر قیمت جهانی طلا باشیم.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۴.۵ تن افزایش به بیشترین سطح از نوامبر ۲۰۱۳ میلادی رسیده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره آمریکا نیز می تواند تاثیر مهمی بر ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها