فلزات

تحلیل‌گران موسسه Fitch علی‌رغم به امضا رسیدن فاز اول توافق تجاری، وجود جنگ تجاری و پابرجا ماندن ضعف تقاضا در سال ۲۰۲۰ را عامل افت بیشتر قیمت اکثر فلزات می‌دانند.

به گزارش «کالاخبر»،به پیش‌بینی Fitch Solution، ریسک های مرتبط با اقتصاد کلان و همچنین ضعف تقاضا بازیگران اصلی بازار فلزات در سال ۲۰۲۰ خواهند بود.

بنابر باور این موسسه، اثرات جنگ تجاری بر رشد اقتصادی غول مصرف فلزات یعنی چین و در نتیجه کاهش تقاضای جهانی در سال ۲۰۲۰، نمایان خواهد شد.

با توجه به پافشاری بیشتر دولت های میزبان معادن بر اصول محیط‌زیستی، Fitch پیش‌بینی می‌کند، شرکت‌ها جهت دست یافتن به مقبولیت اجتماعی و مزیت رقابتی نسبت به رقبا، امور مرتبط با کاهش اثرات محیط‌زیستی خود را سرعت بخشند؛ امری که خود می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌های شرکت‌ها نیز شود.

طبق پیش‌بینی Fitch در مجموع سودآوری شرکت‌های معدنی تحت تاثیر افزایش هزینه (ناشی از امور محیط‌زیستی) و بازار راکد فلزات در میان مدت خواهد بود اما تاثیر رکود بازار بیشتر از عامل دیگر پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی Fitch کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ طی سال آتی به‌دلیل کاهش سودآوری این شرکت‌ها است. این درحالی است که پیش‌بینی کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۰ (عامل افزایش نسبی قیمت‌ها) نیز محرک تمایل به سرمایه‌گذاری شرکت‌ها نخواهد شد.

در پی روند ادغام ‌و خریدهای (M&A) صورت گرفته طی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰ نیز، این فرآیند ادامه داشته باشد، به‌ویژه در خصوص شرکت‌های متوسط که نکته مثبت پیش‌بینی این موسسه است.

گفتنی است که با وجود بهبود بازار طلا و فضای استخراج درسال‌های گذشته (پس از فروپاشی قیمت‌ طلا در سال‌های ۱۳-۲۰۱۲)، شرکت‌های معدنی همچنان در تلاش برای مدیریت ریسک و هزینه خود در سال ۲۰۲۰ خواهند بود.

تقاضا برای لیتیوم و کبالت نیز پس از یک سال ناامید کننده افزایش خواهد یافت؛ کاهش قیمت این فلزات موجب افزایش تقاضا از طرف تولیدکنندگان باتری‌ خودروهای برقی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها