زعفران

زعفران نگین چیست؟ زعفرانی با رشته های بلند و صاف فاقد هر گونه پیچ و تاب و یا شکستگی این تعریفی ساده و عامیانه از زعفران نگین است.

زعفران نگین چیست؟ 

به گزارش «کالاخبر» زعفرانی با رشته های بلند و صاف فاقد هر گونه پیچ و تاب و یا شکستگی این تعریفی ساده و عامیانه از زعفران نگیناست.

 نام های دیگر زعفران نگین چیست؟

نگین (negin): ( جالب است که در خارج از کشور نیز این زعفران را با نام نگین می شناسند )همگی اینها در زعفران نگینخلاصه می شوند و لقب های مختلف این زعفران است.

کاربرد زعفران نگین چیست ؟

در زمان هایی که میهمان های خاص داشته و می خواهید زعفرانی در خور توجه به آنها اهدا نمایید؛ مواردی که رنگ دهیزعفران برای شما ملاک است.

 زعفران نگین شامل چه قسمت هایی است ؟

زعفران نگین نوع خاصی از زعفران بوده که در آن رشته های ۳ شاخه ای کلاله ( قسمت های قرمز رنگ ) بدون خامه یاهمان ریشه سپید زعفران از میان رشته های موجود جداسازی می شوند .

 چگونه زعفران نگین تولید می شود ؟

زعفرانکاران حرفه ای سحرگاه بر سر مزارع زعفران خویش حاضر شده و باید قبل از طلوع آفتاب همه گل ها را جدا کردهباشند.در نهایت با انتقال گل ها به مکانی خاص، طی عملیات جداسازی در زمانیکه میخواهند ریشه کامل زعفران را از گلجدا نمایند، همان زمان اقدام به قطع کردن ۳ رشته کلاله از یکدیگر می نمایند. سپس زعفران مد نظر به خشک کن منتقلشده و عملیات خشک کردن زعفران نگین آغاز میگردد .

 آیا زعفران نگین انواع دارد ؟

 بله زعفران نگین دارای ۳ نوع است. به طور کلی تمامی محصولات زعفرانی براساس مقدار رنگ دهی، میزان شکسته ونرمه موجود در محصول ، ضخامت کلاله ها ، طول کلاله ها، محل قطع شدن کلاله ها و پیچ و تاب داشتن محصول تقسیمبندی می شود.

زعفران سوپر نگین (درجه ۱ ) :

کلاله های زعفران از یکدیگر جدا شده اند ، فر خوردگی ندارد ، تمامی کلاله های موجود ضخیم می باشند.

زعفران نگین ( درجه ۲ ) :

کلاله های زعفران از یکدیگر جدا شده اند ، فر خوردگی ندارد ، ممکن است اندکی کلاله ها ریز و درشت باشند .

زعفران شبه نگین ( درجه ۳ ) :

کلاله های زعفران از یکدیگر جدا شده اند ، ممکن است دارای فرخوردگی باشند ، ممکن است ریز و درشت باشند.

فرق زعفران نگین و سرگل در چیست؟

تشخیص زعفران سرگل و زعفران نگین برای مردم عادی بسیار سخت است، زیرا این دو محصول بسیار به یکدیگر شبیههستند با این تفاوت که زعفران نگین از نظر طول کلاله بزرگ تر است، صاف و بدون فرخوردگی می باشد، شکستگی نداردو کلاله ها همگی ضخیم می باشند اما در زعفران سرگل طول کلاله کوتاه تر است، سرگل اندکی فرخوردگی دارد و ازطرفی ممکن است دارای شکستگی باشد. هم چنین از نظر کلاله های زعفران دارای ضخامت های کوچیک و بزرگ میباشد.

کدام زعفران مرغوب است ؟

فرخوردگی تا حد امکان نداشته باشد .

شکستگی نداشته باشد .

کلاله ها ضخیم باشند .

طول کلاله ها بزرگ تر است .

منبع: طلای سرخ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها