iron.jpg

پس از ثبات بازار پس از هفته‌ها نوسان، قیمت فولاد و سنگ‌آهن در معاملات آتی روز سه‌شنبه چین اندکی افزایش یافت؛ با این حال چشم‌انداز قیمت به دلیل تقاضای ضعیف همچنان نامطمئن باقی مانده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هر تن میلگرد ساختمانی در بورس آتی شانگهای با رشدی ۰.۲۴ درصدی ۲۰۵۸ یوآن (۳۱۵ دلار و ۷۲ سنت) معامله شد. قیمت هر تن سنگ‌آهن نیز در بورس کالای دالیان با افزایش ۰.۵۴ درصدی به ۳۶۹.۵ یوآن رسید.

در میان افزایش سریع تولید کارخانه‌های فولاد چین و سرعت رشد تقاضای پایین، هفته گذشته، میلگرد با افتی ۱۲ درصدی بیشترین کاهش قیمت هفتگی خود را از سال ۲۰۰۹ تجربه کرد.

 تولید متوسط روزانه فولاد خام چین در ماه آوریل به ۲۳۱۴ تن رسید که ۱.۵ درصد در مقایسه با ماه گذشته بیشتر بوده است. این موضوع باعث شد تا نگرانی‌ها در خصوص سلامت بلندمدت کارخانه‌ها به دلیل تلاش برای سود‌آوری افزایش پیدا کند.

 مدیران اجرایی شرکت‌های فولاد در کنفرانس صنعتی در پکن هشدار دادند که علی‌رغم رشد قیمتی اخیر، هیچ بهبود قابل‌توجهی در طرف تقاضا مشاهده نشده و عرضه مازاد همچنان وجود دارد.

 تحلیلگران در این گردهمایی اعلام کردند کارخانه‌های فولاد در ماه‌های آوریل و مارس به تولید کامل بازگشتند و در ماه‌های آینده احتمالا شاهد کاهش قیمت بیشتری خواهیم بود.

 اتحادیه آهن و فولاد چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که رشد قیمت فولاد در ماه آوریل به دلیل رشد اندک تقاضا،‌ پایین‌بودن ذخایر تولید فولاد و افزایش انتظارات بازار در مورد کمک دولت برای کاهش ظرفیت مازاد بوده است. با این حال بعید به نظر می‌رسد که کارخانه‌ها به تولید مازاد خود خاتمه دهند.

بر اساس TSI هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین با رشدی ۰.۶ درصدی در روز دوشنبه ۵۳ دلار و ۸۰ سنت معامله شد اما همچنان ۲۲ درصد پایین‌تر از بیشترین قیمت خود در سال ۲۰۱۶ خود قرار دارد.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها