کیانپور

مجید کیان پور می گوید که در حال حاضر شاهد حجم بالای نقدینگی سرگردان در کشور هستیم و اگر برای نقدینگی های موجود در کشور سیاست گذاری دقیق و کارشناسی همچون جذب آن به سمت بازار سرمایه صورت نگیرد، بازهم شاهد رسوب نقدینگی در بازارهای کاذب و ضربه های سنگین به بخش واقعی اقتصاد خواهیم بود.

 به گزارش «کالاخبر»، عضو فراکسیون صادرات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سنا با تاکید بر اینکه بورس بهترین مکان برای جذب سرمایه های سرگردان جامعه است، افزود: بازار سرمایه دارای ابزارهای مالی متنوعی است که نیاز به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتر برای ورود سرمایه ها به این ابزارها و تولید لازم است.
کیان پور به بورس کالا به عنوان بستر انجام معاملات اشاره کرد و گفت: اصل شفافیت را در معاملات کالاها به واسطه عرضه در بورس کالا شاهد هستیم به شیوه ای که با تمرکز عرضه محصولات مهم و مواد اولیه در بورس، تولیدکنندگان حمایت می شوند و واسطه ها از چرخه توزیع کالاها کنار می روند. 
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: موضوعی که باید به آن تایید کرد اینکه مبنای بورس کشف قیمت‌ها در نقطه تلاقی عرضه و تقاضاست و قیمتی که با مکانیزم بورس کشف می شود نقطه مقابل قیمت‌ دستوری است. پس بهترین کار این است که ظرفیت های بورس کالا جدی گرفته شود تا هم به تقویت تولید داخلی و هم به صادرات محصولات کمک کند و این اتفاق مورد رضایت همه زنجیره تولید خواهد بود. 
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس با بیان اینکه می توان از ظرفیت بورس کالا به منظور ساماندهی همزمان بازار داخل و صادرات بهره برد، گفت: باید توجه داشت که صادرات و زنجیره تامین محصولات رابطه به هم پیوسته ای دارد به طوری که عرضه محصولات در بورس کالا می تواند نقطه تلاقی تنظیم بازار داخلی و ساماندهی صادرات باشد به شکلی با عرضه پر حجم محصولات در بازار و تامین نیاز داخلی، امکان صادرات با آمارهای شفاف و روشن فراهم می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها