قاسم محسنی

قاسم محسنی از تنوع فعالیت صنعت رتبه بندی در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر رتبه بندی با محور حاکمیت شرکتی، رتبه بندی پروژه ها، رتبه بندی اعتباری شرکت ها از جمله بانک ها، بیمه ها و نهاد های مالی و رتبه بندی کیفیت مدیریت صندوق های سرمایه گذاری، کارگزاری ها و سبدگردان ها و همچنین درجه بندی عملکرد صندوق های سرمایه گذاری عملیاتی شده است و در این صنعت طیف وسیعی از خدمات انجام می شود.

به گزارش «کالاخبر»؛ قاسم محسنی مدیرعامل شرکت رتبه بندی اعتباری برهان ضمن بیان مطلب فوق به سنا، گفت: هم اکنون درجه بندی عملکرد ۱۰ صندوق سرمایه گذاری از طریق قرارداد در حال انجام است و نتیجه ارزیابی درجه بندی عملکرد دو صندوق نیز اعلام شده است. علاوه بر این تصمیم گرفتیم عملکرد 20 صندوق را به شکل رایگان درجه بندی کنیم و امروز در حاشیه کیش اینوکس ۲۰۱۹ نتایج این بررسی اعلام می شود.

وی ادامه داد: درجه بندی عملکرد بنگاه های مالی و تولیدی، نقش مهمی در مدیریت ریسک اقتصادی ایفا می کنند. اگر این اقدام از طرف نهاد ناظر بازار سرمایه، بیمه مرکزی و بانک مرکزی حمایت شود و شرکت ها، بیمه ها و بانک ها ملزم به اعلام آن باشند قطعا شاهد افزایش بهره وری و همچنین شفافیت شرکت های مالی و تولیدی خواهیم بود. علاوه بر این باید توجه داشت که اطلاع از وضعیت عملکرد بنگاه های مالی و تولیدی و آگاهی از میزان ریسک سرمایه گذاری در شرکت ها حق سرمایه گذاران است.

قاسم محسنی با اشاره به موضوع حاکمیت شرکتی افزود: بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس همه مقررات حاکمیت شرکتی را تصویب و به شرکت ها، بانک ها و بیمه ها ابلاغ کرده اند. بر این اساس ما هم شیوه نامه رتبه بندی حاکمیت شرکتی را تدوین کردیم.

مدیرعامل شرکت رتبه بندی اعتباری برهان با تاکید بر اینکه رتبه بندی و درجه بندی عملکرد می تواند به تصمیم گیری صحیح سرمایه گذاران منتهی شود گفت: این امر از سوی دیگر بهره وری و شفافیت بنگاه های مالی و تولیدی را افزایش می دهد و یک رقابت منطقی نیز ایجاد می کند.

محسنی افزود: با درجه بندی عملکرد سرمایه گذاران می توانند عملکرد گذشته صندوق را مشاهده کنند. زمانی که صندوق در زمان فعالیت خود عملکرد مثبتی داشته احتمالا در آینده نیز عملکرد قابل قبولی را ثبت خواهد کرد. هرچند این موضوع را نمی توان تضمین کرد ولی به هر حال زمانی که یک مدیر در گذشته عملکرد مثبتی داشته و در حال حاضر نیز مسیر خوبی را طی می کند می توان استدلال کرد که احتمالا در آینده نیز شاهد روند مثبت صندوق خواهیم بود. این معیار قطعا می تواند به تصمیم گیری سرمایه گذاران کمک و ریسک سرمایه گذاری را مدیریت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها