8540164215.png

تحلیلگران اقتصادی بیزینس لاین اعلام کردند که روند صعودی تقاضای طلا طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت چرا که نگرانی و نااطمینانی در بازارهای بین المللی همچنان وجود دارد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰ درصد رشد داشته که یکی از علل موثر بر آن؛ نوسانات شدید شاخص سهام و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان بوده است.

بر اساس این گزارش نگرانی و نااطمینانی موجود در بازارهای بین المللی موجب افزایش تقاضای سرمایه گذاری برای طلا شده است. نگرانی نسبت به ثبات مالی جهان و رشد اقتصادی کشورهای بزرگ توسعه یافته و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت و تقاضای طلا داشته است.

فدرال رزرو آمریکا که در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال اخیر نرخ بهره را افزایش داده، در نشست های بعدی خود در سال ۲۰۱۶ میلادی از افزایش نرخ بهره خودداری کرده است. فدرال رزرو به شدت نگران اوضاع اقتصادی چین است. رشد اقتصادی چین طی ماه های اخیر به شدت کاهش یافته است. رشد اقتصادی آمریکا نیز در سه ماه نخست امسال به کمتر از ۰.۵ درصد رسیده است.

در منطقه یورو نیز بانک مرکزی اروپا قصد دارد سیاست های محرک پولی را برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی ادامه دهد. برگزاری همه پرسی ۲۳ ژوئن برای روشن شدن وضعیت عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا نیز می تواند عامل مهمی بر نوسانات ارزش یورو و قیمت جهانی طلا باشد.

خروج احتمالی انگلیس می تواند نوسانات بازارهای بین المللی را تشدید کند.

سولیتا مارسلی تحلیلگر ارشد موسسه جی پی مورگان نیز تاکید کرد: طلا هنوز پتانسیل زیادی برای افزایش بیشتر قیمت دارد. به نظر من قیمت طلا تا پایان امسال به روند صعودی خود ادامه می دهد و می تواند تا سطح ۱۴۰۰ دلاری افزایش یابد.

اظهارات مارسلی نشان می دهد که موسسه جی پی مورگان در چشم انداز خود نسبت به قیمت طلا تجدیدنظر کرده است. این موسسه سرمایه گذاری اوایل امسال پیش بینی کرده بود که قیمت طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ با کاهش روبرو می شود.

این موسسه مالی در گزارش ژانویه پیش بینی کرده بود که قیمت طلا امسال بین ۹۹۰ تا ۱۳۲۵ دلار در نوسان خواهد بود و میانگین قیمت هر اونس طلا به ۱۱۰۴ دلار می رسد.

 

منبع: پایگاه اینترنتی بیزنس لاین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها