جنگ تجاری

وزیر دارایی سابق چین گفت، جنگ تجاری چین و آمریکا می تواند تا حدی آرام شود ولی درگیری های عمیق تر بین این دو اقتصاد بزرگ دنیا ادامه خواهد داشت.

به گزارش «کالاخبر»؛ به نقل از رویترز، لو جیوی، وزیر دارایی سابق چین گفت جنگ تجاری چین و آمریکا می تواند تا حدی آرام شود ولی درگیری های عمیق تر بین این دو اقتصاد بزرگ دنیا ادامه خواهد داشت.

لو در حال حاضر یکی از مقامات نهادی است که به مجلس چین مشاوره می دهد. وی در یک اجلاس اقتصادی در پکن گفت: احتمالاً توافق‌هایی در جنگ تجاری در یک مرحله خاص وجود خواهد داشت و ما نشانه‌های این سازش را می‌بینیم.

مقامات هر دو کشور در روز پنج شنبه گفتند که چین و آمریکا توافق کرده اند در صورت امضای مرحله اول قرارداد، عوارضی که تا حالا بر کالاهای یکدیگر وضع کرده اند را لغو کنند، ولی این ایده با مخالفت برخی سران دولت آمریکا مواجه شد.

ترامپ در اظهاراتی که به قیمت سهام و دلار ضربه زد گفت، موافق لغو این عوارض نیست.

لو گفت: واشنگتن یک استراتژی در پیش گرفته تا  با جلوگیری از بالارفتن چین از زنجیره ارزش جهانی، مانع رشد اقتصادی این کشور شود.وی همچنین گفت جدا شدن از چین برای آمریکا سخت خواهد بود چون در زنجیره های عرضه جهانی اختلال ایجاد می کند و بر کسب و کارها تاثیر می گذارد.

وی گفت: عوارض آمریکا بر صادرات چین اساساً کسری تجاری این کشور را حل نمی کند. این کسری نتیجه نرخ بالای بدهی دولتی آمریکا و پس اندازهای پایین مردم است.

به گفت لو، چین باید اقتصاد خود را برای سرمایه‌گذاران خارجی بازتر کند ولی نباید کنترل سرمایه خود را با عجله آزاد سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها