بورس

در جریان معاملات هفته گذشته در بورس کالای ایران معامله گران در حالی بیش از ۳۱۸ هزار قرارداد آتی به ارزشی بالغ بر ۵۳۹۲ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال را منعقد کردند که در بازار گواهی سپرده کالایی نیز بیش از یک میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزشی بالغ بر ۳۴۹ میلیارد ریال مبادله شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی معاملات هفته گذشته معامله گران در حالی تعداد ۳۱۸ هزار و ۴۴۷ قرارداد آتی را منعقد کردند که بیشترین ارزش معاملات در قرارداد آتی پسته فندقی ۳۲-۳۰ با دوره تحویل آذر ۹۸ رقم خورد. به طوری که در سررسید مذکور معامله گران تعداد ۲۶ هزار و ۷۱۱ قرارداد را به ارزشی بیش از ۲۸۰۴ میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال منعقد کردند.

معامله گران در سررسید دی ماه ۹۸ قرارداد آتی زعفران نگین نیز با انعقاد بیش از ۱۵۶ هزار و ۶۳۵ قرارداد ارزشی نزدیک به ۱۴۳۸ میلیارد و ۶۲۲ میلیون ریال را به ثبت رساندند.

در سررسید آبان ماه همین قرارداد نیز انعقاد ۹۷ هزار و ۴۸ قرارداد ارزشی بیش از ۷۰۲ میلیارد و ۹۱۹ میلیون ریال را در پی داشت.

در هفته گذشته معامله گران بیش از ۲۳ هزار و ۵۰۴ قرارداد آتی زعفران رشته ای را برای تحویل در دی ماه ۹۸ منعقد کردند و ارزش ۱۷۵ میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریالی را برای سررسید مذکور رقم زدند. در دوره مذکور، ۷۳۸۳ قرارداد آتی زعفران رشته ای با دوره تحویل آبان ۹۸ نیز به ارزشی نزدیک به ۴۹ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال منعقد شد.

۶۷۳۳ قرارداد آتی زیره سبز نیز برای دو سررسید آبان و آذر ماه امسال در حالی منعقد شد که انعقاد این تعداد قرارداد ارزشی بیش از ۲۲۲ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال را در پی داشت.

معامله بیش از یک میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا

طی هفته ای که گذشت معامله گران در بازار مالی بورس کالای ایران نیز بیش از یک میلیون و ۴۵ هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزش ۳۴۹ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال معامله کردند.

در جریان این معاملات، ۶۱۶ هزار و ۲۸۴ گواهی سپرده بر پایه محصول زعفران نگین ۵ انبار با سررسید آبان ماه ۱۳۹۸ معامله شد و ارزش بیش از ۴۳ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریالی برای این محصول پایه رقم خورد. معامله ای که معادل دادوستد بیش از ۶۱۶ کیلوگرم زعفران نگین است.

در نماد زعفران نگین سه انبار با سررسید آبان ماه ۱۳۹۹ نیز تعداد ۹۸ هزار و ۷۹۸ گواهی به ارزشی بیش از ۸ میلیارد و ۸۵۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

طی هفته گذشته، معامله گران ۷۹ هزار و ۴۲۴ گواهی سپرده زعفران پوشال را با سررسید انبار آبان ماه امسال و ۱۳ هزار و ۱۹۷ گواهی را با سررسید انبار آبان ماه سال آینده معامله کردند. ارزش معاملات بر پایه محصول مذکور در مجموع به رقمی بیش از ۶ میلیارد و ۵۴۷ میلیون ریال افزایش یافت.

در جریان این معاملات، حجم معاملات گواهی سپرده زیره سبز با سررسید انبار خرداد ۱۳۹۹ نیز به ترتیب به ۲۹۷۴ گواهی و ارزش آن به حدود ۹۷۵ میلیون ریال رسید.

فعالان بازار ۴۲ هزار و ۷۱۰ گواهی سپرده سکه طلا را نیز به ارزشی نزدیک به ۱۷۰ میلیارد ریال معامله کردند.

معامله ۱۱۲ هزار و ۹۹۵ گواهی در نمادهای معاملاتی پسته فندقی ۳۲-۳۰ با سررسید انبار آبان ۱۳۹۹ نیز ارزشی بیش از ۱۱۳ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال را رقم زد که این حجم معادل دادوستد بیش از ۱۱۲ تن محصول بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها