Descending-coins.jpg

حجم معاملات آتی سكه دیروز در بورس كالای ایران به ۱۱هزار و ۸۴۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرد، چراکه در این روز حجم معاملات به ۱۰ هزار و ۲۰۸ قرارداد رسیده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز معاملات آتی سکه بورس کالای ایران شاهد یک سررسید تازه وارد بود، به طوری که معاملات سکه برای تحویل اسفند ماه امسال یعنی حدود ۱۰ ماه آینده راه اندازی شد تا بازار آتی سکه با ۶ سررسید دنبال شود.

به این ترتیب از ۶ سر رسید فعال بازار آتی سکه چهار سررسید با افزایش نرخ، سررسید اردیبهشت با افت نرخ و سررسید تازه وارد اسفند نیز با قیمت یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان بازگشایی شد.  

بر این اساس سررسید اردیبهشت ماه با نرخ یک میلیون و ۳۵ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۰۸ درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با رشد ۰/۲۳ درصدی به قیمت یک میلیون و ۴۷ هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۶۱ هزار تومان معامله شد و با افزایش ۰/۱۱ درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با ۰/۰۷ درصد رشد به قیمت یک میلیون و ۷۵ هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و ۹۴ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۱۱ درصدی را تجربه کرد. همان طور که ذکر شد سررسید تازه وارد اسفند ماه نیز با نرخ یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان معامله شد.

به گفته یکی از کارشناسان بازار آتی سکه عامل اصلی نوسان قیمت روز گذشته در بازار به دلیل کاهش حجم معاملات سررسید اردیبهشت ماه پس از ورود سررسید اسفند بود که موجب کاهش قیمت تسویه این سررسید شده بود.

احمد بیات افزود: در حال حاضر معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران با ۵ سررسید دنبال می شود اما در یک هفته نخست آغاز به کار یک قرارداد جدید، معاملات با ۶ سررسید دنبال می شود.

از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته هر دلار ۳۴۵۳ تومان و سکه تمام طرح جدید با روند کاهشی یک میلیون و ۳۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۱۰۵ هزار تومان معامله شد. همچین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۵۳۳ و ۲۸۹ هزار تومان فروخته شد.

اونس جهانی طلا نیز برای معاملات در بازار نیویورک بیش از ۱۲۶۷ دلار داد و ستد شد. در میان سایر ارزها یورو ۳۹۴۹ تومان، پوند انگلستان ۴۹۸۷ تومان و یوان چین ۵۴۳ تومان در بازار آزاد قیمت داشت.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها