81632259-6494620.jpg

تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی سیتی بانک نشان می دهد که قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی تحت تاثیر عوامل مختلفی می گیرد که نوساناتی برای این فلز گرانبها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، انتشار آمارهای ناامید کننده اخیر در آمریکا نشان می دهد که رشد و رونق اقتصادی این کشور هنوز به وضعیت باثباتی نرسیده است.

بر اساس این گزارش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال به کمتر از ۰.۵ درصد رسیده و اقتصاداین کشور طی ماه گذشته نیز کمتر از ۱۶۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

قیمت جهانی طلا که از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ درصد رشد داشته بار دیگر تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا قرار گرفته است. به اعتقاد تحلیلگران سیتی بانک یکی از مهمترین عوامل موثر بر تعیین مسیر قیمت طلادر ماه های آینده روند نوسانات ارزش دلار خواهد بود.

دیگر عامل موثر بر قیمت جهانی طلا نیز روند قیمت نفت خواهد بود. به نظر می رسد افزایش احتمالی قیمت نفت طی ماه های آینده می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نیز می تواند عامل موثری بر قیمت جهانی طلا باشد. افزایش نرخ بهره می تواند موجب رشد ارزش دلار و در نتیجه کاهش قیمت طلا شود.

البته با توجه به وضعیت رشد اقتصادی و بازار کار آمریکا بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو بخواهد حداقل در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد.

دیگر عامل موثر بر قیمت طلا از دیدگاه کارشناساناقتصادی سیتی بانک، برگزاری همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا است که قرار است ۲۳ ژوئن یعنی ۳ تیرماه برگزار شود.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری والش تریدینگ نیز ضمن اشاره به کاهش مجدد قیمت طلا به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرده اند که اکنون بهترین فرصت برای خرید و سرمایه گذاری است. به نظر می رسد روند نزولی ارزش دلار تحت تاثیر آمارهای ناامید کنندهاقتصادی در آمریکا ادامه خواهد یافت و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

تحلیلگران موسسه اف سی استون نیز تاکید کردند که نوسانات موجود در بازار بین المللی سهام و ارز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا  نوسانات اخیر آن داشته است. به نظر می رسد نوسانات شاخص سهام و مسیر ارزش دلار در روزهای آینده بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت.

 

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها