نفت

وزیر انرژی امارات متحده عربی اعلام کرد نتیجه مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین، دورنمای تقاضا برای نفت در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ را مشخص خواهد کرد.

به گزارش «کالاخبر»، سهیل المزروعی اظهار کرد: تغییرات زیادی وجود دارد که خارج از مفاهیم تعادل عرضه و تقاضا است مانند تغییرات ژئوپلیتیکی، تغییرات اقتصادی یا مذاکرات اقتصادی میان آمریکا و چین که نقش بزرگی را برای تعریف میزان تقاضای آتی برای نفت در سال ۲۰۲۰ مشخص می‌کند.

وی در ادامه افزود: هنگامی که این مذاکرات به پایان برسد، تصویر روشن‌تری در خصوص تقاضای آتی برای نفت در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ وجود خواهد داشت.

جنگ تجاری میان آمریکا و چین باعث تجدیدنظر نزولی در پیش‌بینی‌ها درباره میزان رشد تقاضای جهانی برای نفت شده و تقاضا برای نفت را کمتر کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی ماه گذشته در پی برآورد کمتر از فعالیت اقتصادی جهانی، برآورد خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال میلادی آینده و تقاضا برای نفت اوپک در نیمه اول سال میلادی آینده را کمتر کرد.

مزروعی همچنین گفت: امارات متحده عربی که سومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، پایبندی ۱۰۰ درصدی و گاهی بالاتر از آن به پیمان کاهش تولید اوپک و غیراوپک داشته است. وی از سایر کشورهای مشارکت کننده در این پیمان خواست به تعهدات خود به طور کامل عمل کنند.

کشورهای اوپک و غیراوپک تحت پیمانی که از اول ژانویه اجرا شده است، عرضه نفت به بازار را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند. اجرای این پیمان در پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تمام می‌شود و وزیران این کشورها در دیداری که در اوایل دسامبر در وین خواهند شد، درباره دور بعدی اقداماتشان تصمیم می‌گیرند.

بر اساس گزارش پلاتس، تولید نفت اوپک در سپتامبر در پی حملات ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که تولید این کشور را نیمی کاهش داد، به پایین‌ترین حد در ۱۷ سال اخیر سقوط کرد.

نرخ پایبندی ۱۱ عضو اوپک به پیمان نفتی در سپتامبر به ۳۰۸ درصد جهش پیدا کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها