slide-cat-oilgas-01.jpg

با توجه به اینکه روز گذشته پلی پروپیلن های نساجی با سقف خرید ماهانه در سایت بهین یاب عرضه شدند، روند معاملاتی متعادلی را پشت سرگذاشتند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، از سوی دیگر با توجه به اینکه قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جهانی ثابت است، معاملات نیز روند آرامتری به خود گرفته است.

با این حال دیروز رقابت برای خرید پلی پروپیلن ها متعادل و محدود بود، به طوری که عرضه پلی پروپلین نساجی ZH۵۵۰J نویدزرشیمی که به میزان ۵۰۴ تن عرضه شده بود با ۳۷۸ تن تقاضا روبه رو شد و با قیمت پایه ۳ هزار و ۱۴۳ تومان به فروش رسید.

پلی پروپیلن SF۰۶۰ پتروشیمی پلی نار هم به میزان ۹۰۰ تن عرضه و ۱۹۲۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۴۳ تومان و میانگین قیمت خرید آن هم ۳هزار و ۲۹۸ تومان رقم خورد.

پلی پروپیلن شیمیایی ZB۳۳۲C نویدزرشیمی هم با حجم ۲۵۲ تن عرضه شد که ۹۴۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۷۳۳ تومان و میانگین قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۹۸۳ تومان رقم خورد.

محصولاتی همچون پلی اتیلن سنگین بادی BL۳ پتروشیمی کرمانشاه، پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX۳ پتروشیمی شازند و پلی اتیلن سنگین فیلم EX۵ پتروشیمی مارون هم شرایط آرامی داشتند، به طوری که با قیمت های پایه مورد معامله قرار گرفتند.

در همین حال برای پلی پروپیلن نساجی Z۳۰S پتروشیمی مارون رقابت شد، به طوری که عرضه ۲۴۸۶ تنی این کالا به میزان ۳هزار و ۱۴ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳هزار و ۱۴۳ تومان و میانگین خرید آن هم ۳ هزار و ۱۸۰ تومان رقم خورد.

پلی پروپیلن HP۵۵۲R پتروشیمی شازند هم با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شد، به طوری که عرضه ۳۰۰ تنی آن ۱۲۸۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۳ هزار و ۱۴۳ تومان و قیمت خرید آن هم ۳ هزار و ۳۲۹ تومان رقم خورد.

به گفته کارشناسان بازار، اقدام بورس کالای ایران در تعیین سقف خرید ماهانه برای پلی پروپیلن های نساجی توانست بازار این کالاها را مهار کرده و به تعادل برساند.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها