954172746136912.jpg

تحلیل گران اقتصادی بر این باورند که طلا برای شکستن سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری باید تا برگزاری نشست ژوئن فدرال رزرو صبر کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه سرمایه گذاری سی ام سی مارکتس تاکید کرد که انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه آوریل نمی تواند تاثیر چندان مهمی بر وضعیت قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

کالین سیژیسنکی تصریح کرد: سرمایه گذاران بین المللی باید منتظر برگزاری نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا باشند و به نظر من انتشار امارهای اشتغال آمریکا در ماه آوریل نمی تواند تاثیر چندانی بر روند قیمت طلا داشته باشد.

بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نیزنرخ بهره را افزایش نخواهد داد و این مساله می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا شود.

بر اساس نظرسنجی موسسه سی ام ئی، احتمال افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن تنها ۱۱ درصد خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: اگر فدرال رزرو آمریکا برای افزایش ۲ بار نرخ بهره در سال جاری واقعا جدی است، باید در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد چرا که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

وی افزود: اگر فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن اقدام خاصی انجام ندهد قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد چرا که بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو تا پایان سال ۲۰۱۶ نرخ بهره را افزایش دهد.

این تحلیلگر اقتصادی پیش بینی کرد که تا زمان برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن قیمت هر اونس طلا بین ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ دلار در نوسان خواهد بود.

وی پیش بینی کرد که با افت تقاضای فصلی برای طلا این احتمال وجود دارد که سطح حمایتی قیمت هر اونس طلا به ۱۲۰۰ دلار برسد.

البته اگر فدرال رزرو آمریکا تصمیم بگیرد که نرخ بهره را در نشست ژوئن افزایش دهد و به برنامه خود برای افزایش ۲ بار نرخ بهره تا پایان امسال عمل کند، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا حتی تا سطح ۱۱۸۰ دلار در هر اونس نیز کاهش یابد.

به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا، انتشار آمارهای مهماقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. وزارت کار آمریکا قصد دارد امروز جمعه آمارهای اشتغال ماه آوریل را منتشر کند.

 

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها