Business-dilemma-500x220.png

دیروز بازار نقدی و آتی سکه بورس کالای ایران شاهد نوسان قیمت ها بود، تا جایی که معامله گران برای خرید احتیاط می کردند؛ چرا که روند متغیر بهای ارز و اونس شرایط غیر قابل پیش بینی را برای این بازارها رقم زده بود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، روز گذشته در معاملات آتی بورس کالای ایران از ۵ سررسید فعال این بازار، چهار سررسید با روند نزولی و سررسید اردیبهشت با افزایش قیمت رو به رو شد.

به این ترتیب سررسید اردیبهشت ماه با نرخ یک میلیون و ۴۱ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۰۹ درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با افت ۰/۰۹ درصدی به قیمت یک میلیون و ۵۴ هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و ۶۹ هزار تومان معامله شد و با افت ۰/۱۴ درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با همین مقدار افت به قیمت یک میلیون و ۸۳ هزار تومان به فروش رسید. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و ۱۰۶ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۲۴ درصدی را تجربه کرد.

حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در بورس کالای ایران دیروز (یکشنبه) به ۳هزار و ۸۷۷ قرارداد و ارزش ۴۲۸ هزار و ۷۹ میلیارد ریال رسید.

از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۳۹ هزار تومان آغاز کرد که افزایش یک هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. به گفته فعالان، روند متغیر سکه و دلار موجب افت و خیز قیمت ها شده بود.

این در شرایطی است که دیروز در کنار سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به روز شنبه به معاملات خود ادامه دادند، به طوری که نیم سکه با قیمت ۵۳۳ هزار تومان و ربع سکه با قیمت ۲۸۹ هزار تومان به فروش رسید. سکه یک گرمی نیز در محدوده ۱۹۸ هزار تومانی خود باقی ماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها