1394081212152125640152.jpg

در حالی که وزارت کار آمریکا قرار است امروز جمعه آمارهای اشتغال در ماه آوریل را منتشر کند قیمت طلا در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت هر اونس طلا امروز جمعه با ۰.۵۵ درصد افزایش به بیش از ۱۲۷۹ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس نقره نیز با ۰.۵۴ درصد افزایش به بیش از ۱۷.۴۲ دلار رسیده است. قیمت طلا شب گذشته نیز با افزایش نسبی روبرو شده بود تا روند نزولی ۳ روز قبل را متوقف کند. انتشار آمارهای مربوط به وضعیت بازار کار و اشتغال آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و نوسانات ارزش دلار داشته باشد.

انتشار این آمارها وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده را بهتر مشخص خواهد کرد. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۰ درصد افزایش داشته که این بهترین عملکرد قیمت این فلز گرانبها در سال های اخیر به شمار می رود.

موسسه ای دی پی روز چهارشنبه اعلام کرده است که بخش خصوصی آمریکا در ماه آوریل تنها ۱۵۶ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. این رقم کمتر از برآورد ۱۹۳ هزار فرصت شغلی است که از سوی کارشناسان اقتصادی اعلام شده است.

در سه ماه نخست امسال اقتصاد آمریکا به طور میانگین ۲۰۲ هزار فرصت شغلی در هر ماه ایجاد کرده است. کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند که اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته ۲۰۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. تحلیلگران همچنین بر این باورند که نرخ بیکاری آمریکا در این مدت با ۰.۱ درصد کاهش به کمتر از ۴.۹ درصد رسیده است.

سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی همچنین نگاه ویژه ای به وضعیت دستمزدها در آمریکا دارند. پیش بینی آنها این است که سطح دستمزدها در آمریکا در ماه آوریل با رشد ۰.۳ درصدی روبرو شده است.

فدرال رزرو آمریکا در نشست آوریل تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. نشست آتی فدرال رزرو قرار است در ماه ژوئن برگزار شود.

هرگونه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا باشد. برگزاری همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در ۲۳ ژوئن یعنی ۳ تیرماه نیز می تواند عامل مهم و تاثیرگذاری بر قیمت طلا باشد.

قیمت طلا در هفته جاری تاکنون با کاهش نسبی روبرو شده است. ارزش دلار آمریکا که پیش از این به پایین ترین سطح در ۱۵ ماه گذشته رسیده بود، شب گذشته افزایش یافت و به بالاترین رقم در یک هفته اخیر رسیده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز پنج شنبه با ۰.۴۷ درصد افزایش به بیش از ۸۲۹ تن رسیده است.

 

منبع: پایگاه اینترنتی اینوستینگ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها