فولاد-4.jpg

افزایش قیمت فولاد چین، نگرانی‌ها را درخصوص بازگشایی مجدد کارخانه‌های فولاد و عرضه مازاد مجدد بالا برده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت متوسط هر تن میلگرد فولادی در چین هفته گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ از مرز ۳۰۰۰ یوآن گذشت.

اوج گیری مجدد قیمت فولاد موجب افزایش علاقه به سفته بازی در بازارهای آتی سنگ‌آهن و فولاد چین شد که باعث شد تا دولت به منظور مقابله با آن نرخ تراکنش‌ها را افزایش دهد.

تولید مازاد و افزایش صادرات از سوی چین موجب تشکیل بدترین رکود جهانی فولاد در ۵۰ سال اخیر شده بود. برای مثال، شرکت تاتا استیل، به شدت از عرضه جهانی فولاد ارزان چین ضربه خورده و فعالیتهای این شرکت پرهزینه‌ی بریتانیا را غیر اقتصادی کرده است.

دولت مرکزی چین در نظر دارد تا ظرفیت تولید بخش فولاد چین را در ۵ سال آینده  ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تن کاهش دهد.

سقوط دو ساله تقاضا باعث شده بود تا قیمت فولاد در سال گذشته به شدت افت کند. این موضوع علاوه بر زیان‌دهی بسیاری از کارخانه‌های فولاد در سراسر چین، فرصتی را برای تعطیلی ظرفیت مازاد برخی کارخانه‌ها فراهم کرد. شرکت‌های فولاد زیان‌ده (شرکت‌های زامبی) عامل اصلی افزایش بدهی ۳.۲۷ هزار میلیارد یوآنی به صنعت و نرخ بدهی به سهام بیش از ۷۰ درصدی شناخته می‌شوند.

 با وجود این مشکلات، سنگ‌آهن به اوج ۱۵ ماه اخیر خود رسیده است. ماده اولیه فولاد سازی در سال ۲۰۱۶ رشدی ۶۰ درصدی را داشته است. سباستیان لویز، تحلیگر پلاتز اعلام کرد: حاشیه سود شرکت‌های سنگ‌آهن در هفته‌های اخیر به اندازه چهار سال گذشته رسیده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها