بازار فیزیکی بورس کالا امروز شاهد عرضه ۱۶۷ هزار و ۴۰ تن انواع کالا بود که در پایان ساعت کاری ۹۸ هزار و ۸۳۸ تن آن به ارزش یک هزار و ۱۰۳ میلیارد و ۸۷۵ میلیون و ۳۳۱ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت تا ارزش معاملات روز شنبه نسبت به شنبه گذشته بیش از ۱۷۲ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» به نقل از عصر بازار، امروز در تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی، ۱۵۴ هزار و ۴۶۰ تن محصول روی تابلوی عرضه رفت که در نهایت ۹۳ هزار و ۳۶۸ تن آن به ارزش ۸۰۹ میلیارد و ۵۷۴ میلیون و ۶۳۱ هزار ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.

در میان کالاهای عرضه شده در این تالار، انواع قیر توانست بخش بزرگی از ارزش معاملات این رینگ را به خود اختصاص دهد به طوری که از ۱۰۵ هزار و ۲۰ تن قیری که برای فروش گذاشته شده بود، ۱۹ هزار و ۱۴۴ تن آن به ارزش ۱۵۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون و ۲۴۸ هزار ریال در تالار داخلی و ۳۹ هزار و ۱۲۰ تن آن به ارزش ۳۶۰ میلیارد و ۹۸۴ میلیون و ۹۷۸ هزار ریال در تالار صادراتی فروخته شد. به این ترتیب معاملات قیر، بیش از ۶۴ درصد از ارزش معاملات رینگ پتروشیمی و بیش از ۴۷ درصد از ارزش کل معاملات امروز را به خود اختصاص داد. بعد از قیر، محصول وکیوم باتوم با ۱۹ هزار تن عرضه و ۲۸ هزار و ۳۵۰ تن تقاضا جایگاه دوم این تالار را از لحاظ ارزش معاملات به خود اختصاص داد. بر این اساس امروز تمام عرضه این محصول یعنی ۱۹ هزار تن مورد معامله قرار گرفت و این کالا ۱۳۲ میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال از ارزش معاملات نخستین روز هفته را به خود اختصاص داد. در رده های بعدی این تالار از لحاظ ارزش معاملات گروه شیمیایی، انواع لوب کات، پلیمرها، گوگرد و عایق رطوبتی قرار گرفتند.

امروز تالار صنعتی و معدنی نیز با ۲ محصول به حجم ۶ هزار و ۱۰۰ تن کالا وارد گود تالار فیزیکی شد که ۵ هزار و ۱۱۰ تن آن به ارزش ۲۸۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

در نخستین روز هفته در رینگ کشاورزی نیز ۶ هزار و ۴۸۰ تن کالا روی تابلوی عرضه رفت که تنها ۳۶۰ تن آن به ارزش ۷ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها