33696-9887734444.jpg

تازه ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان ارشد اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز روندی صعودی خواهد داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا پس از آنکه بالاترین رکورد در ۱۵ ماه گذشته را ثبت کرد، در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش همراه شده و در هفته ای که گذشت نیز بیش از ۴.۷ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که قیمت طلا می تواند در روزهای آینده سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری را بشکند.

در صورت شکسته شدن سطح ۱۳۰۰ دلاری قیمت طلا با افزایش بیشتری همراه خواهد شد. در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز این هفته ۸۲۷ نفر شرکت کرده اند که از این تعداد ۶۰۴ نفر معادل ۷۳ درصد اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

از سویی ۱۳۰ نفر معادل ۱۶ درصد نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در روزهای آتی با کاهش روبرو می شود و ۹۳ نفر معادل ۱۱ درصد نیز تاکید کردند که قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد داشت.

هفته گذشته نیز بیش از ۷۲ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز به افزایش قیمت طلا رای داده بودند.

این در حالیست که هفته گذشته بیش از ۴۴ درصد کارشناسان اقتصادی به کاهش قیمت طلا رای داده بودند ولی در نظرسنجی اخیر دیدگاه کارشناسان اقتصادی نسبت به تحولات بازار طلا تغییر کرده است.

از ۳۶ کارشناس ارشد اقتصادی ۲۱ نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد نیز ۱۵ نفر معادل ۷۱ درصد اعلام کردند قیمت طلا در هفته آینده با افزایش روبرو می شود.

همچنین ۶ کارشناس ارشد اقتصادی معادل ۲۹ درصد نیز به کاهش قیمت طلا رای داده اند. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا برای تثبیت نرخ بهره و سیاست بانک مرکزی ژاپن برای عدم تغییر سیاست های پولی، تاثیر زیادی بر افت شدید ارزش دلار داشته و این روند در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

ادامه روند نزولی ارزش دلار می تواند موجب افزایش تقاضا و قیمت جهانی طلا شود. برخی تحلیلگران نیز اعلام کردند که اگر سطح مقاومتی ۱۳۰۰ دلاری شکسته شود قیمت طلا تا ۱۳۳۰ دلار افزایش خواهد یافت.

 

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها