• ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
  • کد خبر: 3155
33402-722375.jpg

همانگونه که پیشبینی می شد و بدلیل نگرانی از شرایط اقتصادی بین المللی و افت شاخص ها ، فدرال رزرو برای سومین بار در سال جاری میلادی برنامه افزایش نرخ بهره را متوقف کرده و حتی برای ماه ژوئن نیز احتمال انجام این کار دور از انتظار است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با عدم تغییر نرخ بهره توسط فدرال رزرو ، عملا دلار خلع سلاح شده و با اعلام تثبیت سیاستهای پولی ژاپن و متعاقبا تقویت ین، شاهد افت شدید شاخص دلار بوده ایم و همین امر سبب رشد مجدد اونس گردیده است .

شاخص دلار درحال لمس کفهای یکماهه اخیر و عبور از حمایتهای معتبر قرار دارد .ادامه این روند همچنان اونس را در مسیر صعودی هدایت خواهد کرد.

امروز پنج شنبه آمار مهم تولید ناخالص ملی آمریکا در ساعت ۵ اعلام شد که با توجه به افتهای اخیر شاخصهای اقتصادی آمریکا پیشبینی ها حکایت از کاهش دارد و این اتفاق مشخصا روی افت بیشتر شاخص دلار تاثیر جدی داشته و متعاقبا رشد  بیشتر مضاعف اونس را میتوان انتظار داشت.

سناریو های احتمالی اونس از نظر تکنیکال به صورتی است که در حال حاضر از پتانسیل مثبتی برخوردار است و بعد از عدم تغییر نرخ بهره، اونس همچنان به رشد ارامی در حال شکست سقف های قیمتی در هفته های اخیر است،

سناریوهای احتمالی اونس

۱-سناریوهای احتمالی اونس در تایم ماهانه:

شکست کانال و سطح قیمتی ۱۲۸۳ منجر به رشد تا سطوح مقاومتی ۱۳۰۶ - ۱۳۴۵ - ۱۳۹۰ -۱۴۳۰ در بلند مدت

شکست سطح قیمتی ۱۲۳۸ به سمت پایین منجر به کاهش قیمت تا سطوح حمایتی ۱۲۰۶ - ۱۱۹۰ - ۱۱۸۰ در مرحله اول در بلند مدت

سناریو افزایشی اونس در تایم هفتگی:

شروع موج صعودی و نزولی از محوریت سطح ۱۲۳۲ دیده می شود، در حال حاضر حمایت خوب این سطح توانسته است قیمت را تا محدوده مقامت های قوی برساند.

حالات سناریو اونس در تایم هفتگی:

سناریو افزایشی:

چنانچه بتواند با کندل قدرتمند از سطح مقاومتی ۱۲۶۳ گذر کند احتمال رشد در مرحله اول ۱۲۸۳ و در ادامه ۱۳۰۶ دور از انتظار نخواهد بود. این سناریو با شکست سطح حمایتی ۱۲۳۲ نامعتبر می شود.

سناریو کاهشی:

چنانچه با شکست سطح حمایتی ۱۲۳۲ مواجه شود احتمال کاهش در سطوح حمایتی ۱۲۰۶ و در ادامه ۱۱۹۰- ۱۱۸۰ و تا سطح ۱۱۸۰ پولبک دیده می شود.چنانچه بخواهد با کاهش بیشتر قیمت مواجه شود به شکست سطوح حمایتی ۱۱۹۰  - ۱۱۸۰ نیاز دارد.

سناریو های تایم روزانه:

سناریو افزایشی:

سطوح های ۱۲۵۳ - ۱۲۵۷ - ۱۲۶۳ - ۱۲۷۱ سطوح های شکست به سمت صعود محسوب می شود.و هرچه بتواند در بالای سطوح مقاومتی خود را تثبیت کند احتمال رشد برای مقاومت های بالاتر از ۱۲۷۱ بیشتر خواهد شد.در حال حاضر حمایت اول اونس ۱۲۵۰ و حمایت های قدرتمند به سمت نزول به ترتیب ۱۲۴۳- ۱۲۲۵ - ۱۲۱۴ و ۱۲۰۶ محسوب می شود.

با شکست سطوح مقاومتی ۱۲۵۷ - ۱۲۶۳ و ۱۲۷۱ قدرت سرمایه گزاران این فلز گرانبها دیده می شود.و این سطوح می تواند مانع از رشد بیشتر اونس شود و تاییدیه مقاومت از شکست مجدد ۱۲۴۳ به سمت پایین محسوب می شود.

سناریو کاهشی:

شکست سطح ۱۲۴۳ به سمت پایین، منجر به کاهش قیمت تا سطوح حمایتی ۱۲۲۸ - ۱۲۱۴ - ۱۲۰۶ می تواند ادامه دهد. و با شکست سطح حمایتی ۱۲۰۶ سناریو کاهشی در تایم هفتگی رخ خواهد داد.

منبع: طلاچارت

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها