813606711774745.jpg

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا شب گذشته در پایان نشست دو روزه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

بر اساس این گزارش تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای تثبیت نرخ بهره بین ۰.۲۵ تا ۰.۵ درصد موجب شگفتی بازارهای بین المللی نشده است. به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران و سرمایه گذاران بین المللی، افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی می تواند موجب کاهش رشد اقتصادی این کشور شود.

فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که میزان رشد هزینه های خانوارهای آمریکایی متعادل بوده است. هزینه های مصرفی بیشترین نقش را در افزایش رشد اقتصادی آمریکا دارد.

گرچه فدرال رزرو آمریکا در بیانیه پایانی این نشست بار دیگر به ضعف اقتصاد جهانی اشاره کرده است ولی در این بیانیه اشاره ای به خطراتی که اقتصاد جهانی برای اقتصاد آمریکا دارد، اشاره ای نداشته است.

فدرال رزرو آمریکا همچنین احتمال افزایش نرخ بهره در نشست های آتی را رد نکرده است. در این بیانیه آمده است: کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا انتظار دارد شرایط اقتصادی به گونه ای پیش رود که افزایش تدریجی نرخ بهره طی ماه های آینده تضمین شود.

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو همچنین دیدگاه مثبت و امیدوار کننده ای نسبت به اوضاع بازار کار و اشتغال آمریکا داشته و پیش بینی کرده است که نرخ تورم آمریکا طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

پیش بینی فدرال رزرو آمریکا این است که نرخ تورم در کوتاه مدت پایین خواهد بود ولی در میان مدت به بیش از ۲ درصد خواهد رسید. افت قیمت جهانی انرژی طی ماه های اخیر فشار زیادی را بر نرخ تورم آمریکا و سایر کشورهای جهان وارد کرده است.

فدرال رزرو آمریکا قصد دارد در صورت افزایش نرخ تورم به ۲ درصد بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ میلادی نرخ بهره را افزایش داده است.

قیمت طلا و ارزش دلار آمریکا به شدت نسبت به نرخ بهره آمریکا واکنش نشان می دهد. بسیاری از سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.

به نظر می رسد فدرال رزرو در نشست ژوئن نرخ بهره را بار دیگر افزایش خواهد داد.

 

منبع: کیتکونیوز

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها