steelpedia-aluminium-billet-1445425724.jpg

براساس آمارها، آلومینیوم از ابتدای سال جاری میلادی نوسان های رو به پایینی را تجربه کرده که یکی از دلایل اصلی این روند نزولی، انتظارها برای کاهش برق مصرفی چین بوده است؛ در این بین این بحث میان تحلیلگران وجود دارد که فلز نقره ای چه زمانی به کف قیمتی خود نزدیک می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از آنکه مصرف برق چین در اواخر سال ۲۰۱۵، به حد انتظارها نرسید، انجمن برق چین، پیش بینی خود را از رشد میزان مصرف برق این کشور کاهش داده که این موضوع تاثیر زیادی بر کاهش تقاضا و روند نزولی قیمت آلومینیوم داشته است.

 این کشور کمترین درصد را برای رشد اقتصادی خود طی ماه های پیش گزارش کرد که این رقم مطمئنا بازتابی از تقاضای کم چین به فلزات خواهد بود. در این میان آلومینیوم همچنان در وضعیت تولید بیش از حد نیاز قرار دارد به طوریکه قیمت آلومینیوم در حال حاضر در بورس فلزات لندن، به میزان ۰.۱۲ درصد کاهش یافته و به بیش از ۱۶۰۰دلار در هر تن رسیده است. در این شرایط پس از آنکه آمار موجودی در انبارهای بورس فلزات لندن افزایش یافت، بهای آلومینیوم روند نزولی خود را ادامه داد.

مالکولم فریمن (Malcolm Freeman) معتقد است تا زمانیکه زیر ساخت های اقتصاد جهان تغییری نکند، بنظر می رسد قیمت فلزات تحت فشار بیشتر قرار بگیرد.

گلدمن ساکس  (Goldman Sachs Group Inc)، احتمال می دهد رقم ۳ درصد که برای رشد مصرف مس در چین طی سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ پیش بینی شده بود، به سمت نزول رفته و کم شود. این بانک همچنان معتقد است تغییر نظام اقتصادی چین، (از رویه سنتی وابسته به صنایع سنگین، به رویه مصرف گرا) تغییری همیشگی خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها