IMG_9636.jpg

بیشترین صف تقاضای خریداران در تالار پتروشیمی بورس کالای ایران، امروز برای وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس و شیراز تشکیل شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شد، به طوری که عرضه ۱۰هزارتنی این کالا ۴۸ هزار و ۸۰۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴۸۲ تومان و قیمت خرید آن هم ۵۳۰ تومان رقم خورد. وکیوم باتوم پالایش نفت شیراز هم با همین رقم به میزان یک هزارتن مورد معامله قرار گرفت، عرضه یک هزارتنی این کالا، ۴ هزار و ۸۲۲ تن تقاضا داشت.

درگروه محصولات شیمیایی هم روز آرامی رقم خورد، به طوری که اسیدنیتریک و آمونیاک مایع پتروشیمی شیراز و منواتانول آمین پتروشیمی شازند به ترتیب به میزان ۴۰، ۷۰ و ۲۲ تن با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند. اسیدنیتریک با قیمت ۶۵۲ تومان، آمونیاک مایع با ۸۹۷ تومان و منواتانول آمین با قیمت ۳ هزار و ۲۹۲ تومان خریداری شدند.

در همین حال سودکاستیک و اسیدکلریدریک پتروشیمی آبادان که به صورت سلف عرضه شده بود، مورد استقبال خریداران قرار نگرفت.

SBR های پتروشیمی تخت جمشید نیز با توجه به رکود در بازار این کالاها بدون خریدار ماندند، به گفته کارشناسان بازار، بازار آزاد این کالاها با حباب قیمتی همراه است و از این رو معاملات این کالاها بسیار ضعیف دنبال می شود.

البته گوگرد کلوخه پالایش نفت اصفهان امروز مورد توجه خریداران قرار داشت، به طوری که عرضه یک هزارتنی این کالا با قیمت پایه ۲۰۳ تومان با ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن تقاضا روبه رو شد. معامله گران ۲۲۳ تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند.

در همین حال گوگرد کلوخه پالایش نفت شیراز به میزان ۱۰۰ تن و با نرخ پایه ۲۰۳ تومان مورد معامله قرار گرفت.

لوب کات سنگین پالایش نفت اصفهان هم با قیمت پایه ۵۸۸ تومان و با حجم ۲ هزار و ۶۰ تن توسط معامله گران خریداری شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها