پکن.jpg

وال استریت ژورنال نوشت: قیمت مس در روز جمعه با توجه به رشد قیمت نفت و افزایش خوشبینی نسبت به اقتصاد چین که روند با ثباتی را آغاز کرده است، بالا رفت.

"در تصویر روبه رو، ساختمان های تجاری و مسکونی در پکن مشاهده می شود؛ آمارهای قوی اقتصادی چین از قیمت مس حمایت کرده و این کشور در ماه های اخیر علائمی از بهبود ساخت و ساز را نشان داده است./ عکس: بلومبرگ"

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مس تحویل ماه می در بازار کامکس با رشد ۰.۶ درصدی با قیمت ۲.۲۶ دلار در پوند داد و ستد شد. همچنین قیمت آتی نفت WTI نیز روز جمعه به ۴۳ دلار  و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید. به طور کلی افزایش قیمت نفت به رشد قیمت مس کمک می کند.

«جرج جرو»، مدیرعامل موسسه RBC Wealth Management گفت: هر دو کالای یادشده از امکان محرک بیشتر در آن سوی مرزها سود بردند.

بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت که نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند و در عین حال تاکید کرد: اگر لازم باشد در جهت کاهش بیشتر آن اقدام خواهد کرد.

قیمت ها در LME

رویترز نیز در تفسیر تحولات بازار فلزات گزارش داد: روز جمعه آلومینیوم به بالاترین قیمت طی هشت ماه اخیر رسید، در حالی که تحلیلگران نسبت به افزایش قیمت آلومینیوم نگرانی دارند و این می تواند به دلیل اصلاح کمتر با تقاضا باشد.

«دانیل بریسمن»، تحلیلگر «کامرز بانک» در فرانکفورت گفت: افزایش قیمت ها اغراق آمیز به نظر می رسد، بنابراین عقبگرد یا اصلاح را در کوتاه مدت پیش بینی می کنم، چراکه قیمت ها احساسی و به دلیل فعالیت سفته بازان افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، آلومینیوم سه ماهه در بورس فلزات لندن با افزایش ۱.۱ درصدی به قیمت ۱۶۵۳ دلار در تن بسته شد.

این خبرگزاری مانند وال استریت ژورنال به تاثیر افزایش قیمت نفت بر بازار فلزات اشاره کرد. مس سه ماهه در بورس فلزات لندن به قیمت ۵۰۳۱ دلار در تن رسید که بالاترین رقم از ۱۸ مارس امسال بود. مس طی یک هفته بازده ۵ درصدی را به ثبت رساند.

نیکل سه ماهه نیز در روز جمعه بدون تغییر با قیمت ۹۱۰۰ دلار در تن بسته شد، در حالی که روی با افت ۰.۴ درصدی ۱۹۰۹ دلار، سرب با رشد نیم درصدی ۱۷۹۱ دلار و قلع با افزایش ۱.۸ درصدی ۱۷ هزار ۴۵۰ دلار بسته شد.

«مایکل ویدمر»، استراتژیست فلزات در Bank of America Merrill Lynch گفت: بازار نیکل دوباره در حال تعادل است و بسیاری از معدنکاران بزرگ می گویند، احتمال توقف فعالیت ها در پروژه های بدون بازده وجود دارد. در نتیجه احتمال احیای قیمت نیکل در نیمه دوم ۲۰۱۶ وجود دارد و پیش بینی می کنم قیمت نیکل در فصل آخر امسال حداقل به ۱۰ هزار دلار در تن برسد.

 

قیمت نقدی فلزات پایه LME(جمعه ۲۲ آوریل)

نام فلز

قیمت(دلار در تن)

آلومینیوم

۱۶۳۵

مس

۵۰۱۵

نیکل

۹۱۳۰

سرب

۱۷۷۴

روی

۱۹۰۵

قلع

۱۷۳۵۰

 

منبع:  هلدینگ آتیه اندیشان مس

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها