photo_2016-04-18_15-11-53.jpg

علی رغم همه مشکلاتی که به خاطر کمبود نقدینگی و کاهش قیمت های جهانی مس برای شرکت مس به وجود آمد علاوه بر اینکه در اکثر حوزه ها برنامه های پیش بینی شده محقق شد، بلکه رکوردهای جدیدی نیز در حوزه تولید به ثبت رسید.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» حسین نظری مدیر مس منطقه کرمان با بیان این مطلب در خصوص وضعیت و عملکرد برنامه تولید منطقه کرمان در سال گذشته اظهار داشت: کل استخراج منطقه کرمان در سال گذشته ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ تن بود که نسبت به برنامه پیش‌بینی شده برای تولید ۱۰۴ هزار و ۹۰۰ تنی از رشد ۴/۶۰ درصدی برخوردار شده است.

نظری با بیان اینکه سنگ سولفور استخراجی با عیار ۰/۶۷ درصد نسبت به برنامه ۳/۷۲ درصد افزایش داشته است در خصوص تولید مس محتوی معدنی گفت: برای تولید مس محتوی معدنی منطقه کرمان در سال ۹۴، ۱۹۹ هزارو ۱۰۰ تن در نظر گرفته شده بود که در عمل با تولید ۲۰۱ هزار و ۸۰۰ تن نسبت به برنامه ۳/۱ درصد جلو تر هستیم.

وی افزود: همچنین آند تولیدی منطقه کرمان با تولید ۲۳۳ هزار تن نسبت به برنامه تعریف شده برای سال به میزان ۲۳۱ هزار تن از ۰/۸ درصد و کاتد تولیدی منطقه کرمان از پالایشگاه سرچشمه و خاتون آباد و لیچینگ میدوک و سرچشمه به میزان ۱۹۳ هزار و ۵۵ تن نسبت به برنامه ۰/۰۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر مس منطقه کرمان در ادامه سخنانش به پیشرفت اهداف استراتژیک و برنامه های عملیاتی با استفاده از توان داخلی در راستای نحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۴ تولید و افزایش ظرفیت متناسب با پتانسیل های معدنی، بهینه سازی فرایندهای تولید و کاری، ارتقای استانداردها،کاهش سطح آلایندگی و بهبود شرایط محیطی پرسنل، ارتقای بهره وری نیروی انسانی و تحول فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی و برقراری روابط با شرکتهای معدنی داخلی و خارجی جزء اهداف استراتژیک و برنامه های عملیاتی مس منطقه کرمان بود.

وی افزود: برای تحقق این اهداف در سال گذشته بیش از ۵۰۰ اقدام با تکیه بر توان داخلی و به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شد که با جدیت فراوان در حال پیگیری و اجرایی شدن است.

نظری در خصوص رکوردهای تولید برجسته در مس منطقه کرمان در سال ۱۳۹۴ اظهار داشت: تولید سنگ سولفور سرچشمه به میزان ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن از ۸/۳۴ درصد افزایش نسبت به رکورد قبلی برخوردار شده است. همچنین  تولید سنگ سولفور میدوک به میزان ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن با ۲/۳۴ درصد رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

وی افزود: سنگ سولفور مصرفی تغلیظ میدوک نیز به میزان ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن با ۲/۶۱ درصد افزایش روبرو بوده است و در نهایت در سال ۹۴ موفق شدیم تولید کاتد لیچینگ میدوک را به میزان ۵۳۸۰ تن برسانیم که از ۱/۳۴ درصد افزایش نسبت به سال ۹۳ برخوردار بوده است.

مدیر مس منطقه کرمان درباره موفقیت های به دست آمده در این منطقه با استفاده از توان داخلی در سال گذشته گفت: افزایش ظرفیت کارخانه مولیبدن، استانداردسازی فرآیندهای کارخانجات امور تغلیظ سرچشمه به منظور بهبود کمیت و کیفیت محصول، بازسازی سلولهای کارخانه تغلیظ یک، انجام اورهال ویژه در بویلرهای ذوب سرچشمه جهت خروج از شرایط بحرانی بویلرها، تعویض پوسته کنورتر شماره پنج سرچشمه، نصب و راه اندازی تجهیزات کارخانه تولید نیکل از الکترولیت پالایشگاه، طراحی و ساخت دستگاه بلت جمع کن و نصب آن بر روی نوار شماره یک معدن و تغییر تکنولوژی تولید (CSM) در پالایشگاه سرچشمه به منظور کاهش قیمت تمام شده در سال ۹۵ از اقدامات مهم مس منطقه کرمان با استفاده از توان داخلی و به منظور کاهش هزینه ها بود.

نظری با تاکید بر اینکه همه اقدامات فوق با استفاده از توان داخلی صورت گرفته است در خصوص سایر اقدامات انجام شده که به منظور کاهش مصرف انرژی و هزینه در مس منطقه کرمان انجام شده است، گفت: کاهش مصرف آجر نسوز، کاهش نرخ مصرف ماده استخراج کننده در کارخانجات لیچینگ، کاهش ۲۰ درصدی در مصرف آلیاژ مس آرسنیک با تغییر در روش شارژ و کاهش ۱۵ درصدی نرخ آب مصرفی کارخانه تغلیظ میدوک با انجام اصلاحات در تیکنرهای آن از دیگر موفقیت‌های مس منطقه کرمان در سال گذشته بود.

مدیر مس منطقه کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست و مصرف بهینه انرژی در مس منطقه کرمان در سال ۹۴ گفت: سال گذشته برای مس منطقه کرمان در این حوزه سال خوب و سرشار از موفقیت بود به طوریکه موفق شدیم لوح تقدیر سبز سطح ۲ از انجمن مدیریت سبز ایران،  دریافت گواهینامه سطح B انرژی از بنیاد جهانی انرژی  و دریافت گواهینامه سیستمی HSE Role Modeling را از جامعه مدیریت سبز اروپا دریافت کنیم.

وی در ادامه سخنانش از اقدامات انجام شده به منظور افزایش بهره وری نیروی انسانی در مس منطقه کرمان به منظور یاد کرد و تصریح کرد: اجرای آزمایشی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان و پیاده سازی طرح جامع مدیریت دانش در مس منطقه کرمان دو طرحی هستند که در سال ۹۴ برای تحقق افزایش بهره‌وری نیروی انسانی صورت گرفت.

منبع: مس پرس

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها