بورس هاي آسيايي

تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا پس از نوسانات شدید طی روزهای گذشته به دنبال دستیابی به محدوده باثباتی است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا که اوایل هفته جاری تا سطح ۱۲۶۲ دلاری افزایش یافته بود در شرایط کنونی بار دیگر با کاهش شدیدی روبرو شده و به کمتر از ۱۲۳۴ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش افزایش شاخص سهام در بازارهای آسیایی و سایر بازارهای بین المللی تحت تاثیر انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در چین، و رشد ارزش دلار آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی به بالاترین سطح در ۴ ماه اخیر رسیده است. جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید کرد: قیمت طلا تحت تاثیر کاهش تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید با افت بیشتری روبرو شده است ولی به نظر من طلا در شرایط کنونی به دنبال دستیابی به محدوده باثباتی است.

وی در ادامه تصریح کرد: به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت در محدوده ۱۲۳۰ دلاری تثبیت خواهد شد و هر گونه کاهش قیمت طلا در شرایط کنونی، ناچیز خواهد بود.

تازه ترین آمارهای منتشر شده در چین نشان می دهد که میزان صادرات بزرگترین اقتصاد آسیا در ماه مارس با رشد چشمگیری روبرو شده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز چهارشنبه با کاهش ۵ تنی روبرو شده و به کمتر از ۸۱۰ تن رسیده است که این پایین ترین رقم در یک ماه اخیر بوده است.

در حالی که برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا در روزهای گذشته خواستار افزایش نرخ بهره در نشست های آتی شده اند، جانت یلن رئیس فدرال رزرو چهارشنبه در مصاحبه ای بار دیگر تاکید کرده است که باید رویکرد محتاطانه ای را برای افزایش نرخ بهره اتخاذ کنیم و فدرال رزرو باید از ارتکاب اشتباهات بزرگ اجتناب کند.

تازه ترین آمارهای اقتصادی در آمریکا نیز نشان می دهد میزان خرده فروشی در ماه مارس با کاهش روبرو شده است. میزان خرید خودرو و سایر کالاها نیز در اقتصاد آمریکا طی ماه مارس با کاهش همراه شده است.

سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها