• ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
  • کد خبر: 28420
فولاد

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گزارش آماری چهار ماهه اول سال ۱۳۹۸ فولاد ایران یعنی تا پایان تیر ماه را منتشر کرد که بر اساس آن در چهارماهه نخست امسال تولید فولاد میانی ایران ۵ درصد، محصولات فولادی ۱۲ درصد و آهن اسفنجی ۱۰ درصد رشد تولید داشته‌اند

به گزارش «کالاخبر» بر اساس این گزارش، فولادسازان ایران موفق شدند با تولید ۸ میلیون و ۶۸۳ هزار تن فولاد میانی، رشد ۵ درصدی را به ثبت برسانند. فولادسازان کشور توانسته‌اند تولید فولاد میانی را از هشت میلیون و ۲۷۹ هزار تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته را به هشت  میلیون و ۶۸۳ هزار تن در چهار ماهه امسال برساندند.

از این میزان فولاد میانی، سهم بیلت و بلوم از کل تولید فولاد میانی پنج میلیون و ۱۲۸ هزار تن می‌رسد که آهنگ رشد آن کندتر شده و تنها رشد ۱۴ درصدی را به ثبت رسانده است. تولید اسلب نیز به سه میلیون و ۵۵۵ هزار تن رسیده که افت شش درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته است.

همچنین در چهارماهه اول سال ۹۸، تولید محصولات فولادی ایران با رشد ۱۲ درصدی به شش میلیون و ۹۳۰ هزار تن رسیده است. در حالی که تولید آن در مدت مشابه سال گذشته شش میلیون و ۱۷۲ هزار تن بوده است . از میزان تولید محصولات فولادی تولید ده تا پایان تیرماه سال جاری سه میلیون و ۵۸۶ هزار تن آن مقاطع تخت و سه میلیون و ۳۴۴ هزار تن محصولات طویل فولادی است.  رشد تولید مقاطع تخت تا پایان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد و مقاطع طویل ۱۳ درصد بوده است.

علاوه براین طبق گزارش اعلام شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید آهن اسفنجی نیز در مدت مذکور با ۱۰ درصد رشد از هشت میلیون و ۶۰۲ هزار تن به ۹ میلیون و ۴۶۸ هزار تن رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها